jom follow

Saturday, November 29, 2008

anti aging ... it really works!!!

last 2 weeks, on saturday aku & hubby gi dgr satu business proposal ... invited by a friend yg dah lama aku tak jumpa ... ada la lam 5-6 thn lamanya, he was my hubby nyer housemate di zaman hubby aku bergelar 'dude' dulu ... aku pun terkujat gak bila dia call aku tanya if i'm interested in this product ... lam kpla dok pikir .. apahal yg mamat ni ngalahkan org pompuan ckp pasal anti aging ... but dia tk reveal suma, dia soh aku dtg dgr dulu.

masa kat 'talk' tu baru ku tau rupa2nya product anti aging yg dia dok promote tu brand NU SKIN .... korang penah dengar tak?!?? kebetulan, aku ada kwn yg adik ipar dia ada jerawat pasir penuh satu muka, bila pakai produk ni terus ok muka dia skang licin ... the last time aku jumpa tak nmpak pun cam muka dia pernah ada masalah jerawat yg teruk.

aku saje je nk share pasl benda ni ngan korang pasal aku tau org pompuan ni sgt mementingkan kecantikan ... lebih kurang nk promote gak le ...hiks ... sambil nyelam minum air ... ;D

di antara produk NU SKIN yg di promo ....


anw, guinea pig aku hari tu ialah my lovely and ensem hubby ... en. e ... puas ku pujuk akhirnya dia beralah gak jadik mangsa buat facial time tu pasal nk memuaskan ati aku yg curious nk tau betul ke benda alah ni betul2 berkesan spt yg di war2kan masa 'talk' tu ... lagipun muka aku masa tu tk available (pakai make up daaa).

ngah kusyuk mendengar penerangan dari consultant ... muka tk berapa ceria ... maklumlah, 1st time in his life ... :P




cara2 menggunakan mesin tu ... mesin kecik putih ni namanya galvanic spa machine, ada mcm2 kegunaannya ....

gambar sebelum ... masa ni lam kete nk gi talk tu .. (sila compare ngan gambar selepas utk melihat hasilnya)

ni gambar selepas treatment selama 10 minit tu ... if u guys noticed, belah kiri tu nmpak lebih smooth dan lifted upwards ... (mmg buat treatment sebelah kiri je .. just to see the difference)

dlm pic ni lak, nmpak wrinkles a.k.a. kedut2 di tepi mata sebelah kiri kurang ketara berbanding belah kanan ... tapi kalau di compare ngan pic lam kete tu, nmpk ketara sungguh perbezaannya ...


jgn korang tak tau ... lepas dia belek dan tgk muka dia sebelah kiri tu dah lembut, tegang, wrinkles pun nmpak ala2 je terus buat statement ngan aku eh ... "mlm ni u kalau nk pegang muka i, pegang yg belah kanan je tau!!!" .... bley?!?? over!!! tadi masa aku suruh buat facial mati2 taknak ... skang lebey lak!!! ;p

untuk rawatan muka, ni le yg diperlukan, cream utk sapu kat muka ngan mesin tu


amazing thing pasal produk ni ialah, dia boleh di gunakan utk pelbagai kegunaan ... yg perlu tukar ialah cream dan tip hadapan mesin tu (yg chrome tu). galvanic machine ni actually ada cas electric yg secara otomatik mengadjust dirinya bagi kesesuaian org yg menggunakannya.

contohnya kalau korang yg pernah gi buat treatment muka kat salon ... ada benda alah cam wayar2 letak kat muka pastu amoi tu tanya "amoi ... u ada lase (rasa) itu cas ka?? oke ka?? talak sakit aaa??" ... benda yg sama tapi lebih compact, portable dan mudah pasal dia automatic adjusment ... eh lupa lak, mesin ni pakai battery AAA dan ada warranty 2 tahun.

katakanlah nk stimulate bagi rambut lebat pasal ada masalah keguguran rambut ... (aku pun ada masalah ni) korang cuma perlu pakai cream utk rambut di kepala dan tukar kan hujung tip mesin tu ngan yg khas utk rambut (ada lam gambar atas skali, dkt area mesin ni) dan urutkan kat atas kepala yg bermasalah ... jgn risau coz ada instruction camne nak urutkan mesin ni pada problematic area tu.

utk bahagian bdn yg berlemak ... sama camtu gak ... pakai cream utk buang lemak tu dan tukar hujung tip utk menghapuskan lemak terus urutkan ke mana2 bahagian yg korang rasa bermasalah ... aku suka sungguh part ni :)

senang citer korang dah takyah gi spa ... sambil2 duduk tgk tv pun bole buat sendiri ... aku ngan hubby mmg sgt berminat ngan produk ni ... tapi blm ada bajet lagi. produk ni belum launch lagi kat m'sia tapi dah di launch kan kat us dan mendapat sambutan yg sgt memberangsangkan.

for your information, set machine (tip chrome tu ada 4 jenis, utk muka, eyebag, lemak & rambut) + cream muka or cream utk buang lemak tu berharga RM 1,375.00) ... pasal tu aku kata belum ada bajet lg ... sape2 yg berminat tapi tak percaya dan ingin cuba sendiri produk ni jgn malu2 utk leave comment, i'll be happy to arrange appointment utk korang. kalau korang beli pun aku tak dpt apa2 pasal aku pun belum beli lagi ... ngah kumpul duit lagi... ada sesapa nk sponsor akak?!? ... huhuhu

juga pada sape2 yg nk buat duit lebih, sambil mencantikkan diri taknak ke melebatkan poket sambil2 tu? ... pikir2 lah .. ;)

5 comments:

AQisH said...

wahhh..cayalah cik abe dia..sporting gak ye bleh jd model facial lg ;-)

Leesa Liisa said...

wow!!! (ikut amyza sehati berdansa) kahkahkah!!!

Asz said...

aqish: jgn tak tau .. puas pujuk tu, lagi2 dia tau aku mesti nk letak lam blog, lagi le dia tak nk, tapi last2 dia ngalah gak ... sayang bini .. ekekekeke

lis : angang!!! ... ekekeke

theorangelily said...

akak..tak mahal ke?

Asz said...

aan: bg akak mahal dik ... rm1375 ...len lah kalau makcik kayo!!! ;p

rasa cam nk beli ke?? .. huhuhu