jom follow

Tuesday, June 1, 2010

aku siankan Ammar ... (ada imej yg agak ngeri, kalau x berani sila jgn klik ini entry) ...



salam

aku dah warn awal2 kat tajuk entry nih, x sanggup jgn berani2 baca entry nih ... as usual, kat blog aku ni lah aku nk meluahkan segala perasaan aku ... keluh kesah, gundah gulana, sedih, marah maupon gembira ... tp hari nih, aku agak sedih .... dan yg utamanyer aku sgt kesiankan my lil angel ... Ammar ....:((

nape aku kesian ngan Ammar??? wats up with the pic yg mengerikan tu??? bkn saje2 nk letak, aku sker bila bercerita ada pic ... org senang paham apa maksud aku ... coz kadang bila takde pic, they dont get the real pic dan salah faham ... u know wat i mean??? kalau x paham xpelah ... aku just nk luahkan rasa ati aku nih ...



aku rasa ni dah boleh dikatakan 'raw wound' kulit masih merah ... kalau kena air sure pedih... pastu kulit di sekeliling dah ada mcm ruam kecik2, kesan dari plaster yg tampal gauze tuh ... !!


anw, nampak x gastro site Ammar tuh .... in real life, area di sekeliling tu kaler merah ... tp bila amik gambar pakai camera hp jadik pink plak, automatically kurang sket tahap 'kengerian' pic nih ...

nilah sbbnyer aku kesian kan Ammar ... lately, dlm seminggu dua nih dressing kat gastro Ammar nih basah sentiasa ... ada 2-3 kali je yg x basah .... so bila dressing tu basah, kulit Ammar kat area gastro tu pon start le jadik merah ... mula2 sket je .. pastu makin besar ... dah tu pulak, aku rasa Ammar jadik x selesa, asyik nk menggaru je kat tmpt tu .... aku saspek area gatal coz lembab dek susu yg leaking ... tau jelah, susu + nestum kan manis ... adeihhh ....

aku x tau nk buat camne lagi pasal leaking2 nih ... dh puas tanya doc & surgeon ... balik2 katanyer x boleh nk buat apa ... dah mmg camtu ... paling2 yg aku boleh tolong ialah tukarkan dressing Ammar sekerap mungkin ... tu pon kulit dia dah start menunjukkan ruam2 kecik ... allergic plaster yg aku guna buat tampal gauze kat perut tu ... iskkk ... sianlah anak aku .... huhuhu

aku masih amalkan healin gamat utk Ammar, ngan harapan cepat sket bahagian sekeliling gastro tu tertutup ... tp camtu gak ... nk sapu2 ubat kat situ risau gak ... takot infection lah plak ... camne ye nk buat????


camni le rupa dressing Ammar ... skang nih asyik basah je gauze dia tuh ...



oh ya satu lagi ... aku susah ati gak pasal mesin susu Ammar nih ... skang nih kalau x disambungkan ke power cord, mmg sekejap je bateri tu tahan ... adalah dlm 10 minit je kot ... mmg merisaukan dan menyusahkan esp bila nk keluar ... terpaksa tunggu Ammar abis susu, pastu lak bila dah keluar kena balik awal coz kalau keluar lama2 nnt Ammar miss time susu dia lak .... aishhh!!!!


ni le rupa feeding machine Ammar ...


yg merisau kan aku ialah .... aku takot mesin ni rosak, kalau rosak abislah aku, camne Ammar nk susu/mkn kalau xde mesin nih??? pastu katalah rosak, kalau boleh repair xpe gak .... kalau x boleh, mana aku nk cekau rm3-4 ribu nk beli mesin nih lagi??? kalau kata boleh repair pon, brp lama lak nk repair, abis sementara tu camne Ammar nk susu/mkn??? fenin ... fenin ...!!!!




9 comments:

Hezesuze said...

don fenin fenin beb....spt yg aku kata leh jek mintak pusat zakat mesin nie...kira back up mesin arr...sekurang2nya bila 1 rosak da de another one..tak gitew....huhu

** now mintak je bantuan kt mane2...dpt xdpt tu balakang kira yg penting kita da cuba...hehe

A.I said...

:( AYOYO...siannye ammar..

Yasmin Nabilah.. said...

Aduii..masalah jugak yek klu rosak..
Ina sendiri klu ada di tempat Asz pun ina jadik buntu. Klu cakap mmg senangkan ..kita yang melaluinya saja yang tahu perit getir segalanya demi anak..
Kuatkan semangat yek Asz..Ina doakan segala yang direncanakan berjalan dengan lancar.. Amin..

fruitted said...

salam kak..

tiap kali nak reply kat akak, misti sy kebuntuan kata2 .. cuma sy bole doakan smoga akak n family dilindungi dan dilimpahi rahmat olehNya dan u r the real iron lady! dun ever give up ya..

Catwoman said...

Salam Sis Asz....

Menitis air mata sy m`lihat Ammar dlm keadaan cenggini, Sis.

Semoga ALLAH beri kekuatan kpd Ammar.

Sis, be strong ye. He`ll be alright, Insya Allah.

:)

AQisH said...

berat mata memandang..berat lagi bahu memikul..i faham sgt perasaan u asz..i pon kehilangan idea nak ckp aper..cuma i doakan..lps ni Allah permudahkan segala urusan u dan ammar..kesian sungguh i tgk anak kecil yg comel ni..:(

Asz said...

ze ... mau x fenin, kalau rosak mana plak nk cekau mesin baru, bkn ada ready stock pon ... mmg arr, worst case scenario aku gi pusat zakat tu je ... tp sementara nk tunggu dorang approve apa sume camne ammar nk susu/mkn???

ai ... tu yg aku x senang duduk memikirkan ... kpala otak aku dok pikir pasal ammar je ... sighh ...

ina ... btol tu, bg yg x melalui sume nih ckp mmg senang things may look so easy but its actually not ... quite complicated ... thnk ina for ur support, kisses to Nabila ye ...

fruitted ... salam kenal, terima kasih kerna sudi singgah blog ni & mendoakan kami ... take care!

zyma ... am speechless, x tau nk ckp camne lagi ... x tau camne nk tolong ammar lagi ... anw, thnx for ur prayers ya ... *hugs

aqish ... we as mother mmg x sanggup nk tgk anak bila dlm kesakitan kan ... imagine lah i ni, most of the time Ammar x sihat ... ada je sakitnyer ... lepas satu .. satu lagi ... kalau i kat tmpt dia, i dunno whether i boleh bertahan ke x ... he is such a strong lil boy ... thnx for ur doa ye ... i doakan yg baik2 saja utk u ... take care!

Anonymous said...

akak, eus arap, smua bjln lancar!..... smoga ammar sihat spt knak2 lain.. dan seperti ank2 yus......... :(

ita cutevirus said...

asz, betul jugak kate Hezesuze tu.. asz try mintak bantuan kat pusat zakat... mintak dari skang la... nanti, kalo betul² mesin ammar rosak nanti, takde la susah sangat...