jom follow

Wednesday, February 17, 2010

baru nk hepi2 ... tetiba je ... :((

salam

aku ni baru nk hepi2 ... baru letak kat status fb aku "is @ home, at my mom's ... still on leave, jaga Ammar & Adam ... ;-))" ... tetiba perasan baju Ammar kat area perut tu basah ...

abang & adik .. share da same interest .. online!

cair ati mommy nih ...

masa tu aku lam keta, baru lepas antar Adam skolah ptg (skolah agama)... tetiba adik aku tegur "long, baju Ammar nih nape basah?!?" ... adeihhh ... bila aku dgr camtu aku cam dah dpt agak ... ni mesti leaking nih ...

sampai umah mak, aku terus soh adik aku bukak baju Ammar sambil aku ke dapur utk basuh tgn ... nk tukar dressing baru ... elok je aku baringkan Ammar kat tilam aku pasan ada cam kaler coklat2 kat dressing tuh ... dlm hati aku berkata2 .."ya Allah!!! dis cudnt be happening again ... please lah!!" ...

elok je aku bukak dressing tuh ... Allahhh!!!! ... sangkaan ku benar belaka ... gastro site ammar tu bkn setakat leaking ... bleed lak lagi tuh ... rasa tetiba lutut aku lemah longlai ... nk nanges pon ada ... rasa terketar2 tgn aku ... bkn sbb aku x boleh tgk darah dan juga bkn sbb aku x pernah lalui insiden camni, tp aku rasa hari ni aku sgt fragile ... emotionally x stabil ... dah le aku nih dlm kerisauan Ammar nk admit IJN in few days time ... :'((


tp aku kuatkan semangat ... coz adik2 aku, mak aku, bapak aku sume ada ... hubby aku xde, dia keje ari nih ... sambil aku tukar dressing Ammar, kepala aku merayap ntah gi mana ... dlm hati tuhan je tau camne aku rasa ... aku sian sgt2 kat Ammar ... apalah nasib dia, byk sgt dah yg Ammar went thru ...like dis is never ending story for him ...

aku baru tukar dressing dia lepas mandi pkl 12 tgh tadi ...

kejap je dah jadik gini ... soaked & bleeding ..

sambil2 tu aku sempat amik pic dressing & gauze Ammar as proof (kot2 aku terpaksa bwk gi spital, bley arr tunjuk pic tu kat doc) ... then aku mms ke hubby aku lak, to update him of wat happen ...

ammar dlm walker ... kat umah nenek ... baru lepas tumpahkan air kat dapur ..

wat sementara nih, aku dah bgtau sume yg ada dlm umah nih jgn bagi ammar meniarap (kecuali le kalau dia tido aku x perasan) ... lepas selesai aku tukar dressing, ku letakkan Ammar dlm walker biarkan dia bebas 'mengemas' umah nenek ...

hopefully lepas2 nih xde le insiden gini lagi ... biarlah settle hal IJN nih dulu ... aku xmo pasal gastro tube nih Ammar nyer opt kat IJN kena postpone ... ya Allah, bantulah umat mu ini ... Amin!!

15 comments:

LYaFRINA said...

Asz... byk2 la bsabar.. smua ni ujian Allah..
lya sndiri terasa sebak melihatkan penderitaan ammar ni.. msih terlalu kecil utk lalui semua ni.. tp apa blh buat semua ni ketentuanNya...
Pasti semuanya ada hikmat dsebalik kejadian..

Asz said...

lya ... sbg ibu, adakalanyer saya rasa dah x tertanggung tgk apa yg Ammar lalui ... x sampai ati tgk Ammar .. ntahlah .. :((

sW33tdARLiNG said...

sabar erk asz.. ujian semua ni.. DIA nak tgk ko tabah ke tak.. ko tawakal jer, insyaAllah DIA bagi segala kebaikan tuk ko

ciradelish said...

speehless..
tak tau nak kate ape..
semoga tabah dan sabar..
Ya Allah..
kasihanilah anak kecil ini..
dia telah banyak melalui kepayahan..
sembuhkanlah dia..
amin.

Farra Dhelina said...

asz..awk mmg tabah..setiap kali bc entry awk..sy menggeletar..tak sgup nk hbs kan entry nih utk baca.. doa2 yg tak putus2 utk ammar & awk sekeluarga..

menderita nya ammar hya tuhan yg tahu kan...sy kesian tgok dia..tak sgup betul..

NADIRA SALIM said...

kak asz..
sabo ea..
inshaALLAH ada hikmah d sblk smua dugaan yg akk tggung ni..

"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya. "
- Surah Al-Baqarah ayat 286

moga kak asz slalu kuat untuk adek ammar..

Asz said...

amy ... InsyaAllah, aku cuba jadik tabah utk Ammar, tp kadang x tau dari mana aku nk carik kekuatan tuh .. :(

mamacira ... amin! terima kasih dear ... for ur doa & suppport ..

farra ... mmg ramai kata saya tabah, saya kuat, saya supermommy ... tp hakikatnyer saya x pernah rasa saya kuat, tabah segala ... cuma berusaha sebaik mungkin melalui hidup ini setiap hari ... dan harap Ammar akan sihat spt anak2 yg lain ... Insyaallah ... thnx anw dear ...

nadira ... terima kasih dik ... harap Allah terus bg saya kekuatan utk Ammar ... Amin!

Hezesuze said...

adus btapa tabahnye dirimu asz..
cian kt ammar kan...hope ada cahaya
kegembiraan tuk ko sekluarga

Yasmin Nabilah.. said...

Hadoi..tgk pun dah sakit..huhu..Ammar mmg budak yang kuat!yeah..chaiyok Ammar..Yang IJN pun satu lembap betul! (geram pun ada nih..huhu)

Anonymous said...

hey sis..sy tgk pic tersebut pon da rasa skt hati..bykkan bersabar k..semoga adik ammar cpt2 sembuh..trust me..everything will b ok..ini ujian n kita harus berani..good luck sis..:)

Unknown said...

mia yg membaca entry ni pun merasakan kak asz mmg sabar..yela, semoga akak diberkati allah selalu..kuatkan smgt ye kak asz

Wansteddy Tales said...

siannya ammar. tentu2 dia rimas dgn tube tu kat perut. dah biasa dah gamaknya tgk mummynya uruskan tiub2 segala. mmg ble terlalu penat minda fizikal ikut lesu sekali. kuatkan semangat asz. insya'allah Allah akan permudahkan jalan.

Arman Zakariah said...

baru terHOP ke blog ni hari ni..honestly, menggigil bila baca posts tentang ammar..saya sekali lagi doakan anda sekeluarga sejahtera dan semoga semuanya selamat insyallah..i'd like to dedicate a post in my blog just a while..semoga tabah selalu..tq

Catwoman said...

Salam Sis Asz.....

Aduhhhhh, sy juga dpt rasa sakit ituuuuu......seperti Ammar rasa.
Semoga Ammar sembuh cepat....

:) Bykkan b`sabar ye, Sis.

awein said...

salam mumy ammar..sy terbaca ttg adik ammmar sy doakan adik ammar kembali sht ya..disini sy nak beri maklumat ttg rawatan yg di tawarkan oleh pusrawi bgi kes2 kronik ini..mumy ammar boleh la try apply tuk rawatan ammar disana ya