jom follow

Friday, February 5, 2010

Pleaseee ... i want peace!

salam

hmmm .... aku x tau nk intro camne .. straight to the point je lah eh ... nk mintak jasa baik korang sume sbnrnyer ...

anybody out there yg ada terima email2 mengenai Ammar, aku mintak sgt2 supaya tidak dipanjangkan email2 tu kerana ada pihak yg tidak senang email2 ini tersebar dan mintak aku tarik balik email2 tersebut ... utk pengetahuan semua, esp yg pernah terima email tu ... aku tidak pernah walau sekalipon menghantar email2 mengenai Ammar. walaubagaimanapon, aku maklum dari mana dtgnyer email2 tersebut ... email2 tu dtgnyer dari teman2 rapat aku yg tau kisah hidup aku, yg kenal siapa aku, yg tau susah senang idup aku .... maka dengan niat utk membantu Ammar maka terbitlah email2 sebegitu tetapi disalahertikan oleh pihak lain. jadi aku harap korang paham kenapa aku x mau email ini dipanjangkan.

pada teman2 rapat dan sesiapa sahaja yg dah 'ter'forwardkan email tu, aku x marah korang pon ... dun worry ... aku tau niat korang sgt baik ... TERIMA KASIH banyak2, aku amat terhutang budi pada sume yg terlibat dlm hal email ni, x tau camne nk balas budi baik korang cuma harap Allah akan beri ganjaran yg terbaik utk korang sume...

walaupon ada segelintir yg x senang hati (pelik gak, aku ngah susah ati, ada anak sakit camni pon org nk sakit ati & dengki) ... kalau rasa nk beramal biarlah seikhlas hati, syukur Alhamdulillah kalau org nk membantu kalau xmo pon xpe, am not begging tp x perlulah mempersoal segala dgn berbagai soalan yg x masuk akal ... maybe to some of u xde masalah utk mendapatkan rm15k dalam masa satu bulan, tp bg aku utk mendapat jumlah tu dlm masa satu bulan adalah agak mustahil ... aku x malu utk mengaku, itu hakikat ... cuma aku x suka bila org lain yg tidak pernah ku kenal memperlekehkan aku!!!!

kita sume x tau apa akan jadi in da future, kalau kita tau senang idup kita, dunia ni pon aman damai .. u dunno me, u hv no idea wats goin on in my life ... so, dun judge me!!!!


so please please please ... mintak sgt2 jgn dipanjangkan ... i dun need dat extra pressure ... risau pikir pasal Ammar ni pon dah cukup, xmolah ditambah2 lagi ... :(

Peace!


22 comments:

Zaila Mohamad said...

salam, zaila dah buat entri sempena Nuffnang charity project - ammar

diharap ibu ammar tabah menghadapi segala dugaan ya

Asz said...

salam zaila .. terima kasih byk2 krn sudi buat entry utk Ammar ... take care!

Wansteddy Tales said...

saya buat entry pasal baby ammar. maaflah kalau saya ambil gmbr ammar dan masukkn akaun maybank awak sekali tanpa kebenaran ye. saya harap sedikit sebanyak dpt manarik bantuan dr rakan2.

abaikan kata2 tak sedap tu. mmg saat kita getir ada je org yg suka menyucuk tmbh derita. awak tabahlah hadapi dugaan ini. pastinya ramai lg yg akan menyokong awak dan keluarga.

doa saya ammar lekas2 sembuh.

kojah said...

sy doakan yg terbaik buat ammar kak...nanti sy nak buat entry sal nie...

Asz said...

wansteddy ... eh, no worries wan, no prob(boleh saya panggil wan je?) .. my pleasure... kalau niat baik x perlu nk marah kann ... yg penting ikhlas nk bantu Ammar. saya akan cuba sedaya saya mengabaikan pihak2 tersebut, dorang x berada ditmpt saya maka boleh berbicara apa saja ikut sedap lidah yg lembut tu ... terima kasih byk2
wan ... moga Allah beri ganjaran yg baik utk wan sekeluarga ... Amin!

kojah .. terima kasih sbb doa utk ammar dan effort utk bantu ammar ..

joegrimjow said...

camne nak derma?

Unknown said...

abaikan je kak omongan orang yg x betul2..didoakan segalanya dipemrudahkan allah ya

Pojiepooh Abdullah said...

Salam kak,
Ada terima email tuh dulu dan dah forward, maaf la yer..
Harap dgn secebis bantuan dari sy tuh, akan bertambah lagi la bantuan dari teman² yang terima email itu..
Usahlah ada yang merungsingkan kepala akak, harap akak tabah!
Manusia biasalah xpernah senang dengan manusia lain..
InsyAllah semoga dapat fund utk membantu baby Ammar yg cute miut tuh...

Wansteddy Tales said...

boleh pngl wan saja :)
terima kasih doakan utk saya dan keluarga. kami pn pernah hadapi rasa tertekan waktu anak sakit teruk dulu. pun pernah terima kritikan teruk dr org2 luar yg xbertanggungjwp. sbb tu saya rasa terpanggil nak ambil tahu perkembangan asz sekeluarga.

yg penting sekarang asz dan keluarga tabah dan fokus terus pd anak2. soal lain, pedulikan :)

JAI said...

Salam,

Topic about ammar telah saya post dekat lowyat dan diaorang dah pinned temporary.

harap dengan ini dapat membantu...

Asz said...

joegrimjow ... kalau ikhlas nk membantu ada acc no kat entry yg lepas2 ... terima kasih ...

Mia-Ina ... trying hard to ignore them ... terima kasih krn memberi saya kata2 semangat!

pojie pooh ... hmmm... nama ni nmpak very familiar... mcm slalu nmpak kat thread heze & rizz ... iye ke?!?? anw, terima kasih byk2 coz pojie sudi bantu akak ngan cara ni ... pada yg x senang ati ngan akak yg tengah susah nih, pedulik lah .. akak pon malas nk pikir ...


wan ... anak sakit?? skrang dah sihat ke?? harap anak wan dah ok ... tulah wan, kita ni dah le pikir mcm2 pasal Ammar, berdebar, takut ... kot dia makin elok atau makin teruk lepas buat PDA tu .. complications lagi ... hishhh ... pastu bila dpt call dari org2 yg x bertanggungjwb ni rasa cam hati dihiris2 ... saya tidak meminta, tp jika sudi & ikhlas alhamdulillah ... x perlu dipersoalkan segala .. mmg sedih! anw, thnks a lot wan .. keep in touch k ...

Jai ... thnx for ur effort ... u hv such a BIG heart cuba membantu Ammar .... thnx again

Catwoman said...

Salam Asz......

Sabarkan hati ye,Sis!!
Biarlah apa yg org di luar sana nak kata....tapi ALLAH lebih tahu apa yg t`jadi.

Anyway,be strong!!! Don`t let urslef go down. Ammar needs you a lot.

I ada buat n3 utk Ammar...
Check it out!!!

Asz said...

salam zyma ... alhamdulillah hari xde plak panggilan2 yg menghiris hati ... anw, terima kasih sudi wat entry utk Ammar ... take care!

noradzlina.kamdani said...

akk gud luck for ammar surgery

JijahJambu@Jj said...

moga mommy sentiasa tabah n baby cepat sembuh ...

Zayani Zulkiffli said...

bnyak kn brdoa oke..
insyaAllah sy akn sntiasa brdoa kt adk Ammar..
smoga sntiasa tabah dgn sgala dugaan :)

Wansteddy Tales said...

insya'allah. blog asz dah jadi blog wajib singgah sekarang :)

selalunya dorg yg suka timbulkn mslh ni ada masalah hati. dengki. tah apa yg didengkikan, allah saja yg tahu. sbb tu kita abaikan saja dorg ni. kalau kita kenang n layan makin menjadi. pengalaman dah mengajar saya, asz.

anak saya dah semakin sembuh. (berharap n berdoa sngt ammar juga cepat2 sembuh). alhamdulillah berkat usaha dan doa dr kawan2 dan keluarga juga. tapi taklah sembuh sepenuhnya sbb eczema ni berpunca dr darah.tgu antibodi dia makin meningkat barulah eczemanya berkurangan. tapi ada msa akan dtg balik, bergantung pd pemakanan jugak.

sW33tdARLiNG said...

sepatutnya ko tak payah risau pasal email tu, biarlah email tu berkembang selagi terdaya.. dalam 100 hanya ada seorang yang allah kurniakan tiada nilai pertimbangan, jadi biarkan lah dia...

kau memang perlukan pertolongan, dan bukannya mencipta cerita tuk dptkan duit percuma, ammar memang betul2 perlukan perhatian dari kami semua, jadi, jgn pedulikan hal orang yang macam tu

Asz said...

lina, jijah & zayani .. thnx for da wish .. hope da same too ..

wan ...Insyaallah, anak2 ni semakin dia membesar semakin kuat antibodinyer ... kita doa sama2 spy anak kita sihat k .. thnx for supporting me!!!

amy .. tulah, mmg btol ckp ko tuh .. ada je umat yg x puas ati ...mungkin gak dia rasa aku sengaja cari publisiti murahan letak pic Ammar yg sakit kat dlm blog aku nih ... padahal dari dulu lagi mmg aku dah letak pic Ammar dlm blog ni, nk buat camne pon ... anak aku tu mmg slalu keluar masuk spital, maka x heran le byk pic dia masa kat spital .. tu pon nk dijadikan hal ... alahaiiii ...

Norzihan said...

salam kak asz, maaf ye kalu akak marah, saya da cite kt kwn2 pasal adik ammar kat fb.saya doakan adik ammar cepat sembuh dan akak dipermudahkan dalam segala urusan

AQisH said...

aduhaii ada ajer org jenis camni..dh ler kita susah lg mau sakitkan ati kita eh..xpelah asz ramai lg yg prihatin..semoga dgn adanye tabung bantuan ammar & nuffnang ads tu dpt meringankan beban asz sekeluarga..

g-an said...

jangan pedulikan semua tu...the most important is ur son....i felt so sad saw ur son condition (even in the pic only)...as a mother i know ur feeling....hope baby amar will get well soon.....