jom follow

Wednesday, February 10, 2010

sakitnyer ati ... arghhhhh!!!

salam

entry ni sbnrnyer entry meluahkan perasaan ... aku mmg sgt2 marah ... aku marah ngan sape?? ngan sorang doc kat wad nih ... mmg sakit betol ati aku nih ..

citernyer camni, pg ni aku gi opis, sementara tu hubby aku jaga ammar kat spital ... so, lunch time aku rush ke spital, konon saja nk jengah hubby aku ngan ammar sambil antar nasi utk hubby ku sayang ... ok lah, part ni blom sakit ati lagi .. kitaorg pon mkn le berdua atas katil spital tuh ... sambil ammar baring melayan perasan ... elok je lepas aku abis makan ammar tetiba nanges .. maka cepat2 le aku basuh tgn aku ... nk memujuk ammar ..

tiba2 aku terperasan, ammar nyer baju ada stain .. warna coklat2 gitu, aku pon selak baju ammar to make sure apa bendanyer tuh ... terus aku "Ya Allah sayang ... ammar bleeding!" ... terus aku tinggal ammar then panggil nurse ...

nurse yg jaga bilik tu dtg tgk keadaan ammar yg waktu tu menangis spt menahan kesakitan .. aku tau he is in pain! aku kenal anak aku ... dia bkn jenis menangis x tentu pasal ... so bila dia nanges tu i know something is very wrong with him ... sambil tu nurse lain pegi panggil doc yg kebetulan ada kat wad ... maka dtg lah doc nih ngan muka selambanyer ...

doc nih ngan muka selamba, x serius, tgk gitu2 je terus ckp "oohhh .. bleeding maybe bcoz he tarik da tube .. " masa tu serta merta telinga aku bertukar menjadi kemerahan kerana menahan marah yg amat ... dan secara otomatiknyer mulut aku jwb kat doc tuh .."doc, logically how can he tarik da tube while in actual fact both of his hand is bandaged and he is wearing a shirt (romper)?!? ..

tp tetap dia nk argue ngan aku camne dressing tu boleh terbukak ... oooiiii bodoh!! kalau x tau tanyer, jgn simply say things and make fool of ur self ... dah sah2 le dressing tu terbukak sbb masa mula2 nurse nk check ammar, nurse tu bukak dressing tuh, xkan ko nk kata anak aku yg dua2 tgn berbalut tu gak tarik plaster dressing tuh?!?? pastu bila aku tanya pasal nape bleeding, dia tetap kata ammar yg menyebabkan bleeding tuh ... arghhhh!!!

bkn nk marah sker2 .. if he is not sure of wat happen, please refer to others yg lebih arif, rather than u give stupid reason betterlah ko comfortkan hati mak patient yg ngah panic tgk perut anak dia yg berlubang tu bleed .. dah lah ko x tau nape ko tuduh lak anak aku cenggitu .. mau aku x hangen!!!

logik x, tgn ammar yg berbalut camtu bley tarik plaster dressing tuh?!??

hishhh ... ntahlah, kalau ikut hati aku yg marah nih nk je aku wat complaint letter kat bos dia ... tp aku nih malas nk panjang2 kan citer coz ammar camne pon akan diadmitkan kat situ gak ... susah tol ... serba salah ... tapi xpelah, buat masa nih aku rasa aku biarkan insiden nih mati kat sini ... harap2 lepas nih xde lagi insiden camni ...

yg terbaru lak ... tgn ammar bengkak ya amat! line dia bang ... agaknyer masa dia nanges2 tadi jarum tu teralih sket menyebabkan drip tu masuk ke tmpt lain ... hasilnyer tgn ammar jadi sgt2 bengkak!

haaa .... bengkak kannn ... shiannnn ammar .. huhuhu


dah bengkak gitu doc pon set line lain ... kat kaki plak ... tp line ni pon x tahan gak .. baru 5 min set drip, dah bang gak .... alahaiiiii ... :(



ammar ngah memandang muka nurse yg ngah check line kat kaki ... baru je dpt line tu dah bang gak!!


ammar ... ammar ... kali ni masuk wad mcm2 le plak yg jadi ... lepas satu, satu ... slalu ok je .. di saat aku abis naip entry nih, ammar masih sedang didalam bilik rawatan .. doc sedang cuba set line yg baru ... lagi skali! mmg btol dugaannnnn!!!

24 comments:

noradzlina.kamdani said...

ciannyer kak..cian ammar...cuba akk ckp2 sket dgn ammar yg akk bg full support kt dia mgkn ammar ble cool down sket waktu rasa sakit...

firahadifa said...

cepat2 la buat operation .. tak tahan rase nengok dier menaggung kesakitan.. mmg sakit tangan kalau drip lelama.. sakit sangat....

Along said...

Aduh, Along pun masa pregnant dulu kena ambik drip..tau la betapa sakitnya bila dah bengkak tangan. Ini plak tengok budak kecik...ish, ni nak dah nangis kat ofis ni! Berdoa sangat Ammar cepat2 operate and semua ok lepas ni. Agar Ammar dapat bermain macam budak2 yg sebaya dengannya. Sayang muah to Ammar..

Hopefully lepas ni takde deal ngan doctor2 yang takde insurans punya mulut.

Wansteddy Tales said...

tu la asz.. saya pn selalu makan hati klu doc @ nurse jenis kering mcm ni. kdg2 tgn anak bengkak2 dorg boleh selambe lg cm benda xde pape. tp ada jugak doc / nurse prihatin. sbnrnya ikut nasip je la. kdg2 xsmpi sehari hati ni geram je nk balik sbb xthn dgn karenah dlm hosp tu huhu...
sabarlah asz. mana2 awak perlu sound, sound kan aje. yg penting anak kita sihat dan xsakit2.

NaD said...

Ammar.. he's a fighter. Allah will bless him. Ciknad doakan yang baik2 untuk kak Asz sekeluarga. Hugs.

mizara said...

emo emo kalo baca pasal kisah doctors n nurses yang take things for granted nih..haihh..sumtimes dorang pikir they r too smart but malas la nak ckp..Asz, kdg kdg kita ni kene bertegas jugak so that drang tu aware sikit..anyway bersabar jugak banyak2 ..im sure ada hikmah disebalik semua tuh..

Anonymous said...

kdang2 sis doktor sgt x serius dalam keja ini..sis bole buat aduan kepada pihak atasan..saya penah lalui situasi sis ni..time tu adik laki sy buat pembedahan..bleeding..doktor buat x kisah je..nyawa yg penting..my dad mrh doktor tu..baru doktor tu mok bertindak..moga adik ammar cpt sembuh..:)

Sal said...

Bagi..."paaannggg"..sikit kat doc tu. Cuba ler show concern sikit...

Mana tak sakit...org tua kalau kena salah drip pun sakit, ini kan ammar si kecil...

Yasmin Nabilah.. said...

Ya Allah..siannya..Ina dok baca dari mula2 masa Ammar masuk hospital..tapi kali ni rasa nak komen plak..geram betul tgk doktor..klu iya pun jgn la buat Ammar camtuh..sian dia..sakit tuh..Teringat pulak masa Nabila kat NICU dulu..aduii..lempang je doktor tuh baru tahu. geram lak aiii.eee..

Hezesuze said...

aku dpt rasa camne kesakitan ammar tu asz...sob sob sob... :(

smoga ammar cpt smbuh yea...

eynda said...

Pernah alami kena drip sampai tangan bengkak....kesian ammar....kecik2 lagi dah rasa kesakitan macam ni....harap asz & family tabah....doakan yg terbaik utk ammar...

sniffa93_aznil4eva said...

sian gila kat ammar.
tp seyesly bkn semua doktor "macam" paham apa yg pesakit rasa coz dorang cuma tau nak rawat tp xcuba utk paham skalik prasaan pesakit..

adoii. time arwah mak ifa skt dulu pon..camtu gak ada sesetengh doktorla..smpailah mak ifa dah skt sangat pon bole lagi dok tggu doktor shift baru dtg..ta patot lah buat camtu.

derita pesakit tuh yg kena utamakan..

kiss kan ammar utk ifa:)

Azima said...

Rasa gerammm sgt baca pasal doc yg sebegitu.Stupid doctor! Rasa sedih & sayu bila tgk gambar Ammar mcm tu.. Saya doakan Ammar selamat menjalani pembedahan, semoga cepat sembuh, supaya boleh menjalani kehidupan yg normal mcm other kids baya dia.. Supaya dpt makan mcm biasa and tak perlu lagi ada tiub2 kat perut tu.. kesian sgt tgk. To Ammar, be strong & brave kay. Sayang die..Muah muah

Delimasari said...

sakit tu....

g-an said...

be patient sis...Allah bersama dengan org2 yang bersabar...everyday we'll pray for ur son Aminnn....

Ain said...

kesiannya ammar....

kenapa la mesti jadi macam nie...

sabar ya asz..

likeithot said...

kesian nye ammar..kecik2 dah macam2 jadi.menanggung kesakitan sekian lama...tak macam kanak2 lain...
ya allah..lindungilah ammar...akak tabahkan hati, kuatkan semangat akak jangan putus asa...

ciradelish said...

nak 2 jam dah lepak kat blog ni..
sedih sgt..
x tau nak guna perkataan apa untuk bayangkan rasa hati ini.. :'(

rara xoxo said...

sdey nye..
akak kuat kn semangat..
1st abby bce blog akak..
abby tbyng ank abby..
sbye dgn ammar..
abby phm perasaan akak..
seorg ibu..
cian dkt ammar..
kuat btl dugaan ni..

makcikkantin said...

salam,
baru terjumpa/terbaca blog ni. My doa moga ammar selamat menjalani corrective op tu.
kuatkan semangat, ammar needs strong support from you.
take care dear

Catwoman said...

Salam Sis Asz.....

Cian Ammar......

Tabahkan hati ye......kuatkan semangat.

:)

AQisH said...

alahaiii..ujian sungguh..semoga ammar kuat semangat..dan sihat semula satu hari nnt..insyaAllah..

IntanSham said...

x tahan laa asz tengok ammar!!! alangkan kite yg dewasa nih pun kena drip masa nak beranak pun dah sakit..lagikan ammar yg kecik tu. Ya Allah.. cepatkanlah operation ammar.. kesian sangat kat ammar..

sW33tdARLiNG said...

kita yg tua ni pun, bukan main punya hati2 dengan jarum kat tangan tu, bebudak kecik tak tahu apa, lagi laa kaaaan... huhuhuhu teringat gak masa ika kena operate aritu.. tu kecik jer tu, ammar ni cemana laa kan..

hope will be fine