jom follow

Wednesday, February 10, 2010

akhirnyer ke sini jua ....

salam

hari ni, pg2 aku dah dikejutkan ngan suara riuh rendah nurse yg bertugas ... rasa cam mimpi, mamai ... bila tiba2 terdengar suara berkata "adikku comel ... muhammad ammar danish, 2 thn, leaking gastrostomy, to refer ENT with bla .. bla.. bla.." ... celik2 mata nurse2 dah gelak ke aku .. riuh le kejap, al maklum jumpa 'org lama' ...

Ammar ngah kebosanan!

iyer korang, aku tido spital mlm tadi. ammar admit petang smlm, lepas pakar kat wad ni, doc A, check ammar then dia call surgeon bgtau pasal ammar, terus surgeon tu soh ammar admit ... lg2 pulak bila dibagitau ammar nk wat PDA occlusion kat IJN 22hb ni nanti ...

selain dr masalah gastro tube tu, ada lak issue lain yg timbul ... bila doc check telinga ammar (belah kiri) still nmpak ada byk liquid kat dalam tu ... wlaupon aku dah pegi private 3 bulan lepas (coz masa tu ammar demam panas akibat dr telinga belah kiri tu meleleh 'discharge' keluar .. nk tunggu appt kat hkl lama sgt so aku terus je bwk gi private) ... masalah telinga ammar still camtu ...

doc kat private tu kata gegendang telinga ammar dah pecah (ruptured eardrum) and they hv to put a tube kat telinga ammar tapi kena tunggu 'discharge' kering dulu then dtg balik ... masalahnyer sampai skang discharge tu on & off keluar ... x kering2 ... pasal tu aku x pegi jumpa balik doc tu ... so skang nih, selain treat gastro tube ammar yg leaking they refer him to ENT as well ... bg aku ada hikmahnyer pon ... tackle sume problem ammar in one go mudah2an x mengganggu appt ammar kat IJN nnt ..

gastro tube Ammar dah ditukar ke saiz yg lebih kecik, ni saiz 8 .. hopefully dlm masa 3 hari nih lubang kat perut tu pon mengecik ...


selain tu doc A bgtau aku, lungs ammar doesnt sound gud, lagi teruk dari ptg smlm ... so he is on nebuliser 4 hourly dan juga IV antibiotic & hydrocort ....

as aku bgtau dlm entry lepas, kalau ammar masuk wad ammar akan dipuasakan selama 3 hari ... mmg btol pon ... ammar sedang berpuasa skang nih since pkl 6 ptg smlm ... cuma aku x puas ati ngan doc on call smlm ... aku nih bkn jenis sker komplen2 ... tp kalau aku rasa cam x masuk akal lagi2 berkenaan ngan ammar mmg aku hangen ... x taulah kalau korang kat tempat aku maybe bley sabar kot, tp aku mmg rasa x puas ati ...

aku sabar je tunggu, tp sampai pkl 12.30 mlm dorang x bg drip apa pon kat ammar pasal xde doc yg nk set line dia .... bila aku diamkan doc pon wat dek je walaupon nurse dah bgtau byk kali pasal nk set line ammar ... so, bila sabar ku dah sampai tahap idung aku pon pegi kat kaunter (masa tu nurse & doc duduk kat situ)... dgn nada selembut mungkin tp sambil cekak pinggang aku tanya pd doc yg ada "bila nk set line ammar nih?!? ... or u want to wait till tomorrow wth a complaint letter??" .. pastu baru terhegeh2 kelam kabut nk set line ammar yg dipuasakan since pkl 6 ptg!!!

muka letih Ammar, baru lepas 'bersilat' ngan doc nk set line ...

baru nk lena ... merajuk pon iyer kot, xmo pandang muka mommy ... huhuhu

lepas pada tu barulah ammar bley lena, kalau x merengek gak arr dia ... mungkin sbb lapar .... sian anak mommy ... :((

hopefully lepas discharge ni ammar akan berada dlm keadaan sihat walafiat ... mudah2an sampai waktu nk ke IJN nnt ... Insyaallah ... Amin!

9 comments:

JijahJambu@Jj said...

ciannye cayang mommy tuu .. moga dia terus tabah menghadapi ujian allah ..
same to u mommy .. moga tabah selalu

mizara said...

alahai nape la drang (doc2)ni suka ambik sambil lewa je..nak jugak kena sound..teruk betol..tak heran la kalau kat Msia ni byk kes kecuaian dr doktor tu sendiri uhuhh..sadis sungguh..hopefully Ammar yang sungguh adorable cepat sembuh..Amin...

Ain said...

ibu mana2 pun pasti rasa geram dan nak marah kalau dorang buat kerja sambil lewa sedangkan anak kita lapar dan dahaga....

tak suka betul dengan situasi macam nie...

kesian ammar....

ammar jangan majuk2 ngan mommy ya, nanti mommy sedey....

Hezesuze said...

aduaaiii ciannye ammar....hope ammar cpt smbuh yea...nk tgok dia ketawa...huhu

Along said...

Sian Ammar, muka pasrah je. Sabar ye Ammar..insya'allah lepas ni semua ok. Auntie Along doakan cepat sembuh.

eim said...

sayunyee tgk muka ammar..sabar ye insyaalah semua akan ok nnt...

Roselynda JMdean said...

kesian tgk nasib ammar..
sy sbg seorang ibu ley merasa
kesakitan dia...
harap2 dia cepat sihat..
harap2 kakak byk bsabar dan btawakal..

angah`izza said...

kak asz..
byk2 sabar & doa k..
doa Nurul moga Ammar cpt sembuh dan sihat+ceria d bwh lindungan kasih sayang ALLAH SWT..

sW33tdARLiNG said...

kesiannya bebudak kena puasa.. sib baik laa masa ika kena surgeri aritu, puasa malam jer.. latest menyusu by 3am.. pastu kul 8 dah masuk OT