jom follow

Monday, February 15, 2010

Ammar udah pulang ... :))

salam ...

syukur Alhamdulilllah, Ammar dah discharged from hospital hari jumaat petang ... itupon sbb aku mintak sgt kat doc A kata nk balik coz ada hal berbangkit kat umah ari tu ... anw, aku sgt puas ati coz ammar dah x batuk, idung pon x meleleh (flu) dan yg paling penting skali gastro site dia clear ... tip top ... wound kat situ pon dah ok, xde bleeding apa bagai ... leaking pon xde dah ... lega sgt2 aku rasa ... phewww!!!

masa ni dah siap2 nk balik .. hehehe
ni line paling last ... line yg ke 8!!!! shian anak aku kena cucuk sana sini!!!


tp sejak smlm hati aku rasa berdebar2 je ... kejap2 kang ok ... kejap2 kang x ok ... kadang rasa seram sejuk pon ada gak ... bkn apa, aku sbnrnyer berdebar nk tunggu 22hb nih ... ngam2 seminggu je lagi Ammar nk gi IJN ...

kebetulan hari rabu yg baru lepas nih (10hb) a lil girl, Asma, (one of my close fren's dotter masa kat ITM) who had da same problem as Ammar (PDA) admitted to IJN and underwent da same procedure as Ammar is going to ... da opt went well, but da result is not so gud ... walaupun surgeon dah letak a coil/occluder kat injap tu, but it didnt cover da whole area ... means dat ada tiga possibility, 1st ... slowly da coil will clogged (which is gud coz dat is wat it shud do) .... or ada chance coil tu 'pergi' ke tmpt lain .... or da coil stays there but it didnt clogged ... if dis two happens they have to consider to do it all over again, this time maybe wth diff measure ... mintak simpang lah!!!


Ammar ngan his fav bear ... rindu kat bebear dik eh??

bila kawan aku tu call and bgtau aku keadaan anak dia aku pon ikut sama menangis ... aku jadi sedih, risau & takot ... i understand how she feels as we are in da same boat ... sedih coz it happen to lil Asma ... aku risau & takot coz da same doc will do da same procedure to Ammar next week ... haruslah kannn!!! :((



sara & ammar ... time baik ok lah ... time bercekau haru!!

ni pic ammar paling latest ... amik mlm tadi sblm tido ...

aku sentiasa berdoa supaya perjalanan Ammar dipermudahkan ... cukuplah dgn apa yg Ammar dah lalui selama nih ... bg aku dah terlampau byk kisah duka, sedih, cemas yg aku & suami lalui ... x sanggup dah rasanyer nk biarkan Ammar lalui saat2 tu lagi ...

ya Allah! ku mohon dgn rasa rendah diri, bantulah kami ya Allah ... permudahkanlah jalan Ammar ... berikanlah kami kekuatan dari segala segi utk menempuh dugaan mu ya Allah ... Amin!!!!!

19 comments:

sW33tdARLiNG said...

ko doalah semoga allah kurniakan ketabahan hati dan ketenangan fikiran... aku doakan juga semoga semuanya akan berjalan lancar.. amiin

Asz said...

thank u amy ... mmg itu je yg aku nk wat masa nih ... amin!!

sniffa93_aznil4eva said...

ifa doakan semuanya akan bejalan lancar keyh.

Asz said...

salam ifa ... terima kasih byk2 atas doa itu ... :))

azham said...

semoga Allah permudahkan segalanya...semoga Ammar sihat...aminnnnn...

Unknown said...

semoga baby ammar cepat sembuh..aminnn

=)

Catwoman said...

Salam Sis asz....

Insya Allah, Baby Ammar pasti sembuh seperti anak2 yg lain.

Alahaiiiiii, comel sungguh Baby Ammar ketika hisap puting tuuu...
Hihihihi...

:)

Asz said...

amd & wawan ... terima kasih... amin!!!

zyma ... terima kasih ... comey eh pic tuh, saya pon sker gak ... umur dah 2 tahun tp still nmpak cam baby lg... hehehe

noradzlina.kamdani said...

semoga ammar cpt sembuh..n i'll pray 4 his safety inj w/ever condition ye kak..hopefully e/thing will go smoothly on the 22.2.2010 ni

Asz said...

lin .. terima kasih sgt sudi doa utk ammar .. mmg berdebar x ilang lagi nih ... hope all goes well & smooth ... amin!

aieOreo said...

ameen..
baby ammar cepat2 sehat tau!
:)

Catwoman said...

A`ahh, baby Ammar mmg comel.
Rasa mcm nak picit2 je pipi montel dia.....

:) Semoga cepat sembuh ye, sayang Ammar!!!!

Delimasari said...

semoga ammar cepat sembuh

Zalia Hezlin Abolah Zawawi said...

Malam Jumaat ni insyaallah, masa tahlil arwah abah kat surau.. minta tolong jemaah sembahyang hajat untuk ammar

Along said...

Salam Asz...alhamdulillah Ammar dah kluar wad. Hoping his next journey will be ok. We are all praying for his quick recovery.

Asz said...

aieOreo & delimasari ... terima kasih byk2 sudi doa utk amar ..

zyma .. nk picit2 pipi ammar?!?? meh mommy ammar picit pipi aunty zyma tu dulu bley?!?? hehehe :p


zell ... speechless!!! x terbalas rasanyer nk balas budi baik ko .. terima kasih byk2 eh ... moga Allah beri ganjaran yg terbaik buat ko sekeluarga .. Amin!

Asz said...

salam along ... thnk u very much for ur doa ... i hope for da best too! u take care k ...

Dee said...

moga semuanya selamat nti sis..kita kena byk2 doa..yg terakhir..tawakkal..serahkan pd Yg Esa..insyaallah..

aLyNnZ said...

Ya ALLAH sungguh kuat ujian ALLAH trhdp ammar n awak sekeluarga..
percayalah ALLAH akan menguji yg setimpal dgn hambanyer.sy percaya akan ada kesudahan yg mengembirakan ameen..

anak sy jaundis lebih dr..genap 2bln paru2 dijangkiti kuman..msk wad lg..sy amat memahami perasaan awk..pedih hati terhiris melihat kesakitan yg ditanggung anak kecil..ammar akan kuat apabila awak kuat..