jom follow

Thursday, March 18, 2010

whoever u r ... i just want to say THANK YOU!!!


salam

smlm baru ada kesempatan nk check mailbox kat umah ... dah lebih 2 minggu kot x bukak mailbox ... aku harapkan hubby aku, dia lak harapkan aku ... bagus sgtlah tu ... skali bukak mailbox mcm2 surat2 ada ... paling byk kad2 iklan ... mcm2 iklan ada ...

anw, sblm aku tersasar lebih jauh ... masa bukak surat2 tu sume, ada satu sampul dari IJN ... aku pelik gak arr ... pehal lak IJN nk antar surat kat aku?? dah dpt date baru utk Ammar ke??? mcm2 soklan tetiba ligat bermain lam pale otak aku nih ...

cepat2 aku bukak surat tu ... alih2 ada resit ... resit??? bila aku tgk nama payor tu bkn nama aku atau suami aku ... tp nama patient tu btol ... Muhammad Ammar Danish ... alamat pon btol ... alamat umah aku tuh ...

x sedap ati, kot2 IJN ada wat silap (kot org lain byar utk anak dia, tp masuk lam akaun Ammar lak) ... sian lah plak kannn ... so aku call IJN tadi utk kepastian ... lebey krg camni conversation aku ngan staff IJN ..


IJN : billing dept boleh saya bantu

aku : boleh saya tau siapa bercakap??

IJN : nama saya ina (bkn nama sbnr)

aku : ok ina, camni ya ... saya ada dpt official resit dr IJN ... mmg anak saya ada admit di IJN 22 hb ari tu utk wat PDA dia, tp terpaksa dibatalkan last minute dan dipostpone ... the thing is, charges masa dia admit ari tu unit taksiran kata tolak dari deposit yg saya dah bayar ... tp dlm resit yg saya terima nih, pembayaran dibuat melalui cheque dan nama payor tu bkn nama saya atau nama suami saya ... boleh tolong check x?? kot2 ada kesilapan

IJN : jap ye puan, boleh beri saya no rujukan atau mrn no anak??

aku : boleh, mrn no 247*#&

IJN : sebentar ye ... (senyap kejap) ... hmmmmm ... kalau ikut rekod kami kat sini mmg btol, pembayaran dibuat utk adik nih ... dari Berjaya Sompo ...

aku : oooowwhhh .... kalau gitu xpelah, terkejut gak saya tetiba dpt resit camni ... terimakasih byk2 ye dik ..

IJN : sama2 puan ...





jadi tujuan entry aku hari ni sbnrnyer nk mengucapkan terima kasih kepada seseorg yg bernama Tasminah Hj Anwar ... aku x penah kenal dan aku juga x pasti sama ada wanita (aku assume ni nama pompuan) ini bekerja di Berjaya Sompo atau wakil dari Berjaya Sompo ... setakat nih seingt aku xde sape2 pon dari Berjaya Sompo call aku berkenaan ngan Ammar ...

apa2 pon ... ribuan terima kasih pada cik/puan Tasminah Hj Anwar ... kerana kesudian anda membantu Ammar ...dgn cara ini ... kalau ada sape2 yg kenal ngan nama nih ... atau saudara, atau kenalan ... tolong sampaikan salam terima kasih saya ye ... ikhlas dari kami sekeluarga ...

juga utk kalian semua diluar sana yg telah menghulurkan bantuan buat Ammar ... terima kasih skali lagi ... kami amat2 menghargai bantuan yg telah dihulurkan dgn apa cara skali pon ... hanya Allah yg mampu membalas budi baik kalian ... Insyaallah ...


13 comments:

ciradelish said...

sungguh mulia hatinya..
itulah pemberiaan yang sebenar
tangan kanan memberi tanpa tangan kiri mengetahui..
semoga TASMINAH HJ ANWAR dari BERJAYA SOMPO dimurahkan rezeki..

Asz said...

amin ... btol kannn ... kalau x dpt resit dari IJN tu mmg x tau langsung pasal nih ... rsa sgt terharu sbnrnyer ...

Wansteddy Tales said...

Alhamdulillah, rezeki buat asz sekeluarga. besar jasanya. semoga Allah memberi kemurahakan rezeki pada yang baik budi tersebut serta pada asz sekeluarga.

Yasmin Nabilah.. said...

Alhamdulillah..rezeki..rezeki.. :)

Dee said...

mulia sungguh hati penderma tu..ALLAH SWT jelah yg leh balas kan asz..

Hezesuze said...

sungguh murni org bernama Tasminah tu kan....rezeki ammar...

Ain said...

bertuah ammar....

moga penderma yang bermurah hati tu terus dimurahkan rezeki....

eB ezrin said...

alhamdulillah... (",)

ita cutevirus said...

alhamduilillah...rezeki tu asz... kitorang doakan PUAN TASMINAH HJ ANWAR murah rezeki..

p/s: asz, nama mak ita TASMINA BINTI KASTAWI... huhuhuhuh..

amelia shafer said...

salam..kak asz... you deserve it!... berkat ketabahan akak n ammar... Allah bantu dengan cara tu...buat puan yang sgt bermurahati..moga Allah sentiasa limpahkan rezeki yg berlipat ganda atas usaha murni dia membantu akak n ammar..!

saveme_zero said...

murah rezeki ammar kak,ada yg sudi membantu & moga allah yg membls budi baik tasminah tu. semoga adik ammar akan lbh sihat..aminnn

Asz said...

terima kasih atas komen korang sume, maaf, x dan nk balas satu2 ...

mmg amat berterima kasih pada pn.tasminah, ramai yg dah mendoakan nih ... Insyaallah, makin murah rezeki pn tasminah nih nnt ...

ans said...

salam.....sebagai seorang ibu saya terharu baca kisah ammar,sedih sangat. Tapi Allah Ta'ala Maha Tahu asz seorang yang tabah dan kuat. Saya doakan moga ammar juga diberikan kekuatan dan sembuh dari segala kesakitan. Cuma tertanya" kabar ammar sekarang.