jom follow

Thursday, December 1, 2011

Sharp Plasmacluster


salam semua
lama sungguh aku x update yer ...dah nk update camnenyer ...laptop aku hazab, gi balik antar repair x ok gak ...last2 aku sakit ati, aku bungkus dia elok2 pastu simpan kemas dlm kotak balik ...nk buang sayang plak, byk jasanyer kat aku ...dah tamat riwayatnyer ...huhuhu
so skang nih update ngan laptop mini baru bau kedai yer ...aku carik yg paling murah selagi ada dlm market ...duit pon ala2 je kann ...so yg mana mampu je lah yer ...janji bole online ...hehehe
aku sbnrnyer dah lama sgt nk update pasal plasmacluster yg aku dpt masa bulan puasa hari tu ...x sabar2 sbnrnyer nk citer sbb bg aku sgt bagussssss ...tp tulah kan, baru ni lah dpt nk buat pon ...laptop lama tu hazab x boleh upload pic hape pon ...x tau ler aku apa masalahnyer ...nyampah!!!
ok, straight to the point ...kita citer pasal Sharp Plasmacluster Air Purifier yg aku dpt tu eh ...masa mula2 dpt tu, balik rumah terus on ...mmg on the spot bole nmpak keberkesanannyer ...masa tu hubby aku yg beriya2 suka kat benda alah tu ...aku cam biasalah, suka tunggu & lihat dulu before apa2 pon ...
anw, selepas seminggu aku pasang Air Purifier tu dlm bilik ...yg paling ketara skali ialah ...habuk kat dlm bilik agak kurang ...rumah aku tu hari2 disapu, tp tetap habuknyer mcm 2-3 hari x sapu ...tp sejak ada Sharp Air Purifier dlm bilik nih ...kurang sket arr habuk bila menyapu tu ...
hubby aku plak mmg awal2 dah bg komen yg baik coz dia nih ada resdung ...so bila ada habuk sket je mulalah dia bersin ...and since ada Air Purifier dlm bilik nih, kurang sgt dah dia bersin ...kurang lah kadar terperanjat aku kat umah tu dek bersin en hubby ...hik hik hik
satu lagi, Air Purifier nih sgt berkesan utk menghilangkan bau ...contohnyer bila kita pakai deodoran ...lepas spray je immediately Air Purifier nih activate kan sensor nyer dan menyerap bau tu ...(yg bagusnyer boleh je nk buat setting lain, kot2 ada yg suka bau aromatherapy ke hape ...so idak ler dia serap dan hilangkan bau tu) ...mcm aku, hubby x bape sker sgt bau2 tu sume, so dlm bilik mmg aku x pasang ambipur ke hape ...
tp yg buat aku rasa sgt puas ati dgn Air Purifier ialah lately nih Ammar jarang sangat x sihat ...al maklum sejak2 ammar operate buang tonsil dia nih, lagi ler nk kena jaga ...kalau dulu, slalu gak arr selsema/demam ...kejap2 selsema, kejap2 kang demam ...skang nih dah kurang sgt, yelah kan ...udara bersih badan pon sihat ...Alhamdulillah .... pastu bila tido malam rasa sgt menyenangkan ...x tau nk describe camne ...tp tido mmg best arr ...mmg cukup puas ati ...
yelah kan, kalau x takkan lah hospital sg buloh (wad H1N1) pon guna Sharp Plasmacluster Air Purifier nih ...btol nih, x tipu ...sape yg dah biasa kat wad tu mesti perasan ...
and sejak aku guna air purifier nih, aku prasan ada gak kengkawan yg rapat ngan aku pon beli produk nih ...ada skali tu, aku gi umah kwn aku yg ada kucing ...kalau dulu, masa dia blom guna air purifier nih, kadang ada gak arr bau kucing tu ...walaupon aku tau kwn aku nih mmg pembersih dan sentiasa memandikan kucing dia ...tp tetap ada sket bau kucing tu ...but then lepas dia guna air purifier nih, bau xde langsung! aku saje je tanya dia, nape dia beli air purifier nih ...dia kata "sebab ko kata bagus, pasal tu aku beli ...tp mmg bagus pon, mak aku x bising lagi pasal bau kucing aku .." itu jawapan dia sambil gelak ...hehehe
my point is, bkn aku buat2 citer lah yer ...mmg kejadian ni btol2 berlaku ...jawapan honest dr seorang kawan kepada kawan yg lain ... ;)

10 comments:

noradzlina.kamdani said...

akk, g mana ? dh lama xupdate blog..ammar sihat?

Anonymous said...

Hey, instead of buying Sharp Plasmacluster Products. Go and check their Facebook page, there are giving away free prizes! http://www.facebook.com/SharpPlasmaclusterMalaysia

Nurul said...

Salam,

Macam berminat jugak la nak beli air purifier ni sebab memang bela kucing dalam rumah. Berapa harganya kak? dorang pasang sekali ke?

YUS said...

Asz, lama x apdet!
Apa kabar ya?

Anonymous said...

salam....
nak tya sket ni...rumah aku ni berdebu...aku pun mop....esoknya berdebu balik...kalu guana sharp air purifier plasma cluster ni agak2 berkesan x??

Anonymous said...

kalau bilik kuat berhabuk boleh ke pakai ni..siap byk bulu kucing lagi..

Anonymous said...

Mana lagi bagus, Sharp ke Coway?

Fikri Rais said...
This comment has been removed by the author.
Fikri Rais said...

Sila hubungi saya untuk info lanjut atau sewa/beli product Coway
(Water and Air Purifier)

Fikri
019-4500450
Coway Neo Pro Health Planner

https://www.facebook.com/fikricoway

Norfaziela said...

wah..perkongsian yang menarik, sebab lama dah dok pikirkan nak kena pakai air purifying ni... memandangkan sekarang kerap jerebu bau asap sangat2 lah kuat, anak pulak ada asma, alergik sangat dorang dengan bau asap, kita yang dewasa pun kadang semput. thanks sis. kena pi survey harga ni;)

http://vitamin-sihatcantik.blogspot.com/