jom follow

Monday, November 24, 2008

nasi lemak kukus ... nangis punyer!!!!

last friday lepas balik keje sambil tunggu hubby aku dtg pick up, tetiba perut aku rasa sgt pedih .... laparnye rasa ....pastu, otomatik kpala aku teringat nk mkn nasi lemak kat area pasar air panas, setapak.

aku dah lama mkn nasi lemak ni ... since aku dok desa pandan lagi, pasalnya yg meniaga nasi lemak ni dulu berniaga kat pasar malam hari rabu kat desa pandan ... so tiap2 rabu aku akan tercongok kat pasar malam rabu nk beli nasi lemak (kalau takde hal, atau ujan & ribut petir ... ;p).

rasa nasi ni masih sama mcm masa aku mula2 mkn dulu ... lauknya ...mmm yummy!!! my fevret, sambal ayam tapi sbnrnya ada byk lagi lauk sbb selain nasi lemak, nasi putih pun ada .... nasinya pun lemak2 manja gitu ... tak lah kalau mkn rasa guilty ya amat .... iisshh!!! cam nk gi lagi lak ari ni .... abis le diet nasi aku .... takpe ... aku tahan selagi boleh ... hiks!!!

dah ada banner skrg ni ... bukak setiap isnin-jumaat, operation hours 2 ptg sampai 12 mlm, tapi kadang2 tutup awal pasal jualan abis cepat ... lg2 cukup bila bulan, org suma dah dpt gaji ....

selain nasi yg dikukus, istimewa kat sini ialah ayam goreng berempah .... goreng kat situ gak, jadi panas2 .... sedap dimakan begitu saje (cam lagu iklan gardenia lak ... hehehe ...;p)

ayam goreng berempah yg meletup!!!
sape2 yg suka mkn kaki ayam, hati & pedal ayam .... pun ada ... goreng pun sodap!!!!!

my all time fevret ... sambal ayam ... yummm!!!
sambal udang.... sodap ....
sambal sotong pun sodap ......
bagi yg suka rendang .... ada gak ....

walaupun ianya cuma gerai di tepi jalan, terkejut gak aku bila tokeynya ckp satu hari 15-20 kg beras satu hari digunakan utk jualan nasi lemak .... bagi aku byk tu, maknanya ramai peminat nasi lemak ni!! sementara ni terpaksa berniaga di gerai tepi jalan sbb masih lg menunggu bantuan dari baitulmal utk mndpt tmpat berniaga ngan kemudahan yg lengkap (ibu tunggal berniaga) tapi buat masa ni kalau yg nk makan kat situ ada kerusi & meja bwh khemah disediakan.

kalau dr bulatan pahang menuju ke setapak, betul2 lepas court mammoth tu ada traffic light kat perodua belah kanan, bila ijau traffic light tu turn right ....

pastu terus je ... sampai jumpa T-junction, kat dpn tu ada signboard gi balai polis air panas ke kanan .... tapi jgn masuk kanan, kena masuk kiri ke arah pasar air panas

lebih kurang 50 meter lepas masuk kiri tu ada traffic light, masuk ke kanan lak .... masa ni nmpak pasar air
panas on your left .... terus lagi perlahan, perhati belah kanan ..... gerai tu betul kat simpang nak masuk area flat (PPRT) sg bunus .....

lebih kurang ni le pics jln nk ke gerai tu. so, kalau sesapa yg dah terliur nengok gambar2 mkanan kat atas tu gi le try, manalah tau kot2 kena kat tekak korang ... aku saje je nk share, manalah tau kalau2 takde idea nk gi mkn kat mana ... sharing is caring kan .... hiks .. :D

7 comments:

Leesa Liisa said...

nampak cam sedap...!!! ayam dia tu wat aku tak tahan..

AQisH said...

pehhhhh..siap tnjuk jln tu yg tak tahan tuu..tgk gamba pon dah mmg tau ranap juga dietku nnt kekeke..

Teman2 Sekalian said...

sedapnyaaaa.. merah menyala sambal dia yang... tapiiiiiiiii jauh lah yang.. adoi laaa.. kempunan lah mummy ko ni yang...

aku la ros said...

harus cuba ni... thanx for the info..

Asz said...

lis : ayam goreng rmpah ngan ayam sambal dua2 sodap!! ... jom!!! ;p

aqish : hehehe ... saje je .. kot kang ada yg bertanya kat mana, so letak awal2 .. senang keje.

mummy : mummy tak ngandung kan?!?? so takpe kempunan ... ekekekeke ... ampun mummy!!!

ros : cuba jgn tk cuba ... manalah tau kot2 kena ngan tekak ko ...

Ontel said...

asz, next month aku dah pindah kl kita pg time lunch nak tak??.. aku ambik korang kt opis...

Asz said...

alaaa yang ... time lunch belum ada lagi nasi lemak ni ... tapi kenny rogers ada ... tukar venue ... amacam?? on tak?!?