jom follow

Thursday, November 20, 2008

bedtime stories ... zzzzz

sejak adam tinggal ngan aku awal tahun ni, tiap2 mlm kena bacakan dia story ... (kecuali balik umah nenek pasal tak bwk storybook, aku kat spital ataupun dia dah tertido awal). selalunya yg jadik mangsa 'storyteller' ialah aku ... once in a blue moon je dia nk abah bacakan ... pernah aku tanya nape suka aku bacakan dia story ... kata adam aku baca best ... abah baca boring .... hihihi.... aku baca siap ngan memek muka skali ... tu la agaknya dia suka.

anw, fevret adam is JACK & THE BEANSTALK .... masa aku kecik2 dulu pun aku suka citer tu, siap berangan kalau bijik kacang panjang tu aku campak boleh tumbuh terus sampai terus ke awan ... ekekeke ... imagination punyelah tinggi...
semalam baca shelly the sea turtles ... tak kose hari2 baca citer jack, aku yg bosan baca ...
abaikan muka aku yg selenger tu eh ... dah nk tido dan2 tu dia soh baca story book .. eeeii ... takleh tgk org senang!!!


adik pun dengar gak .... kusyuk sampai isap jari ... best tul mummy baca ye dik ... ada can jadik newscaster tak ?!?? .. matila mummy ko prasan ... ;p
some of adam's story books ... suka suma except that orange peter & jane .... pasal dia yg kena baca, takut baca dpn aku ... aku kan garang ... kalau silap aku terus high note pitching...

ammar pun lately ni cam dah terbiasa ... kalau aku baca utk adam dia pun terus diam, mcm paham sgt apa yg aku bacakan . aku sebolehnya nk anak2 aku rapat ngan buku ... tak yah nk kena marah baru nk pegang buku ... adam pun kalau keluar skrg ni selalu gak ajak aku gi bookstore tgk story book ... kot2 ada yg dia berkenan, kalau dia nk buku laju je aku beli tapi kalau dia mintak toy ... mahap ye .... malas nk layan... kalau boleh biar jadi habit pegi mana2 bawak buku utk dibaca .... manalah tau kan kot2 cara aku ni berkesan, bak kata pepatah melentur buluh biar dari rebungnya .. tak gitu?!??

4 comments:

AQisH said...

eh..eh..u sama ngan i..dr dlm perut i dah bacakan diorg buku..beli buku² grolier tu satu set..yoyoor lah kan masa tu..tp mmg betol klu kita galakkan diorg membaca mmg diorg akan suka gi ke kedai buku..i pon suka ajak diorg lepak² kat MPH esp kat MV..bleh ler nnt u joint kitorg plak nak ;-)

Asz said...

samalah ... fevret bookstore MPH .. beasr & byk choice ... manalah tau kot2 jodoh kita bertemu kat situ lak ek .. :)

aku la ros said...

i dari dulu smpai skrg suka buku 555.. mmg suka giler buku 555 tu.. hehehehe

Teman2 Sekalian said...

bagus yang... biar anak2 jadi ulat buku dari anak2 jadi ulat belancas... asyik nak main toys je.... hehehehe..