jom follow

Friday, November 28, 2008

pirates of the carribean ... ho! ho! ho!!!!




gerun tak tgk saya?!? .... saya lah kapten ammar .... muahahaha!!!!



skang ... gerun lagi tak?!?? dah buat abis comey dah ni ... :)


jgn lah pulak ada yg salah anggap ... aku bkn mendajalkan anak aku sorang nih ... ammar ni sbnrnya ada simptom 'lazy eye' a.k.a gejala mata malas.

visi jelas mata normal

visi yg samar / blurry lazy eye


dlm gambar ni nmpak obvious sgt lazy eye ammar belah kiri tu kecik sket dari yg kanan ... mata adam jgn ckplah ... tak hengat nyer buntang!!! ikut abah dia ... (ampun baby!!! i gurau jek :P)


so, salah satu rawatannya ialah patching (menutup mata yg sihat dan memaksa mata yg malas itu bekerja dan fokus) or for futher understanding just click http://www.childrensvision.com/lazyeye.htm

smlm hubby aku gi pharmacy carik susu dia buat stok, tapi takde lah pulak ... tau2 dia bagi aku eye patch ni ... ada dua lak tu ... satu pakai cam pirate ... satu lagi yg tampal terus kat mata dia ...

yg mana satu korang rasa looks better in a sense tak nmpak aku ni cam kejam menganiaya anak sendiri ...

yg cam pirate ni ... or ...

yg tampal je camni ... mana satu?!??

sian gak sbnrnya aku tgk tpi takpelah ... utk masa depan dia gak ... punyalah dia rimas sampai tertido dia ... agaknya malas kot dia nk layan, tgk benda suma blurr je ... baik tido ...

sampai tertido ammar ... sian dia!!!

2 comments:

Leesa Liisa said...

mcm2 yek...aritu pakai tudung.la ni dok pakai kan zorro ni...cian ebo ni! tak pe dek esok2 ko dah besar ko serkupkan mummy ko :P

walau camner sekalipun montel tetap maintain okay..

NaD said...

takpelah ammar.. ni utk kebaikan ammar jugak. pakai eye patch ke, pakai topeng pirate ke, ammar tetap comel! hehe