jom follow

Sunday, November 16, 2008

beauty sleep .... yeaay!!!

finally .. smlm berakhir episod aku bgn 1 jam sekali utk bg feeding ammar ... semenjak raya pertama ari tu aku ngan hubby mmg tak ckp tidur sbb ammar feeding 2 jam skali (1 jam bg susu, 1 jam lagi rest, pastu start balik bg susu) .... takde rehat2 ... camtu lah cycle nya tengah malam pun .... kadang2 kalau ikut mata ngantuk ni mmg malas nk bangun ... tapi bila mengenangkan nnti ammar lapar aku kena kuatkan gak semangat ni ... kalau tak berlapar lah anak aku .... tak sampai ati aku buat gitu pada anak sendiri .... penat wooooiii!!!


ni le rupa feeding machine tu ... terpaksa lah pakai coat hanger dulu buat sementara ... aku dok sibuk chase supplier tanya bila mesin ni ada stock, sampaikan stand dia pun aku lupa nk beli ... kalau nk order kena tunggu lagi ... tak tau bila sampainya ... adooiii!! ...ada sesapa yg ada contact medical suplier, kot2 boleh dpt cepat pastu boleh kasi harga murah?!?? ... ;)

mesin ni sbnrnya aku dah order sejak raya ke5 lagi ... tapi disbbkan mesin ni bkn selalu org nk beli so dorang takde simpan stock, makanya kena order dulu pastu tunggu next available shipment sampai, itupun aku puas tepon sana sini carik mana2 supplier yg ada immediate stock & boleh bg harga yg murah sket ... kebetulan ada kawan masa sama2 dok spital dulu bg contact dia ... dptlah hrg murah sket tapi still ada waiting list ... (taklah murah sgt still ribu gak tapi ok lah gak, selagi boleh save aku ok je pasal pikirkan monthly maintenance bila ada mesin ni byk gak).

bila aku call, roughly supplier tu quote aku paling lama aku boleh dpt mesin ni 2 bulan .... tapi alhamdulillah ... tak sampai 2 bulan aku dah dpt mesin ni ... lagi satu sib baik aku order awal2 coz dorang bagitau harga mesin tu dah naik ... pheww!!! sib baik ....



sebok lah gak dia nk main tube tu ... hissh!!! risau tercabut je ...


abang yg sentiasa nk interframe!!!

so ... bila dah ada mesin ni senang sket keje aku ... susu dia 4 jam skali (3 jam duration feeding, 1 jam rest, then start balik) .... aku bancuh je susu tu pastu transfer kat ivy bag , set mesin then sambung tube pada ammar ... terus set machine to run .... settle keje ... kalau mlm aku boleh tido lena sket ... tak le 1 jam skali nk bngun ... ting tong kpala aku dibuatnya tau camtu!!!

ni le gambar paling latest si kecik ni ... cam biasa klau gambar separuh2 ni abg adam jadik photographer nye!!!


skrg pun dah sebulan lebih ammar kat umah .. so far ni le duration paling lama ammar kat umah, aku bersyukur & happy sgt2 .. wlaupun poket aku agak tipis setelah beli mesin ni ;)... aku harap dengan adanya mesin ni peluang masuk spital balik tipis ... tk nk tipislah ... kalau boleh takde langsung!!!

anw ... i am enjoying my beauty sleep again setelah setahun aku timing tido aku larik ... beauty sleep katanya ... ekekekeke :D

5 comments:

Teman2 Sekalian said...

ini lah pengorbanan seorang ibu kan... sanggup buat apa saja untuk anak2 tercinta...
cute sgt baby ammar ....

NaD said...

Selamat menikmati tidur yg lena.. To little good boy Ammar, cepat2 sihat ok.. XOXO.

sue cipot said...

Kasih seorang ibu...

sue kagum dgn smngat akak & phatian akak pd ammar

AQisH said...

seorang ibu mmg sanggup lakukan aper saja demi anak tercinta kan..dah jadi ibu ni baru tau perasaannya..semoga ammar cpt sembuh bleh mama dia tido lena lagi;-)

Asz said...

mummy: bila dah jadik ibu baru tau susahnya membesar & mendidik anak2 kan mummy ... mula le nyesal bila ingat balik zaman degil dulu ...

nad : tenkiu nad ... nak qada' tido setaun ni ... hiks ..;p

sue : dun worry ... nanti bila sue dah jadik ibu ... sue akan kagum ngan diri sendiri ... agaknya tulah kelebihan seorg ibu kot

aqish : bila dah jadik ibu camtu lah ek ... apa2 pun dulukan anak .. pasal tu le syurga di bwh telapak kaki ibu kan ... :)