jom follow

Friday, November 7, 2008

kena kacau ...


ekekekeke ... poyo2 je aku cam tak sedap ati smlm ... kunun2 terbayang ada benda not so good happen ... rupa2nya itu bunga2 penyakit bulanan nk sampai ... bodo je aku rasa ... sbb slalu aku temper je ... takde le rasa dup dap semcm.

anw, mekasih le korang yg byk bg kata2 semangat & cadangan bg menghilangkan penyakit tension tak tentu pasal aku tu ... dah tenang sket ati aku ni.

tapi baru je ati aku nk tenang ada la pulak benda lain ... ni yg aku nk share sket ... pasal satu kejadian yg jadi pagi ni, bkn jadik pada aku ... tpi pd maid aku .... pagi2 tadi masa dia ngah sapu2 kat tmpt kasut kat luar, tiba2 je dia bergegas masuk umah ngan muka pucat berpeluh2 ... aku cam pelik arrr ... aku tnya kat dia

aku : nape ma?!?? ada lipas ke??
ema : tak kak ... errr... nnti kak, sya kemas dulu ...nnti sya cerita....
aku : cerita?!?? apa je la tu ... (sambil senyum, tak pikir apa2 pun)

dah 1/2 jam berlalu .... masa aku ngah tukar dressing ammar (ammar baru lepas mandi), si ema ni bukak citer ...

ema : kak ... tadi ... errr
aku : tadi?!?? nape ma ... ckp le ... tadi kamu kata nk citer, kamu ni buat akak suspen je ...
ema : tak ... tadi ada lelaki
aku : lelaki?!? sape?? suami saya??? dia kan dah pegi keje masa ema dtg ...
ema : bkn kak ... ini lelaki ... itam kak ... kat tmpt kasut tu ..
aku : (tiba2 darah aku berderau seraya bulu roma aku tegak) ... issh!! ema jgn memain ... lelaki itam mana lak ni ... (terpikir lak kot2 guard nepal kat kondo aku ni buat rounding)
ema : ada kak .. masa saya sapu di luar tu saya terpandang ada lelaki itam banget duduk cangkung atas tmpt kasut kakak ... saya takut kak, terus pandang tmpt lain ... bila saya pandang lg lelaki tu dah ilang ... takut terus kak ....
aku : (sambil ckp lam ati, kalo ko takut .. aku lg takut, dah le kat umah aku) ... issh!!! ema ni, iye ke ma?!?? lelaki tu pakai apa??? rambut nya camne (ngah kontrol takut lagi ni)
ema : dia tak pakai baju kak ... cuma sepender je .. rambut segini (sambil tunjuk paras bwh telinga)
aku : sape lak tu ye?? takkan siang2 dah pkl 7 ada lagi antu ... ntah2 org minyak kot ma ...tak pun org yg rompak2 org guna ilmu pukau... org menuntut ilmu pukau merompak pakai sepender .... umah saya ni bknnya ada apa2 pun kalau org nk dtg rompak .... (aku dah risau masa ni...ape kebendenya lah yg suka lepak kat tmpt kasut aku ni)
ema : tak taulah kak ... mungkin nk kacau saya
aku : ha'ah la ... kamu kan ngandung ank sulung ... hati2 ma, kalo boleh len kali baca2 sket, ayat kursi tu bagus ... kamu tau kan
ema : tau kak ... tapi tadi tkut sgt ... tak ingat nk buat apa
aku : dah la ma ... jgn ingat2 sgt .. kamu tu ngandung ... jgn bukak pintu tu kalau takut ... biar tutup je.
ema : iye kak ...

lepas dia citer tu aku pun bersiap nk gi opis, sambil lam bilik tu mcm2 aku pikir ... takut ada, sian kat maid aku pun ada ... issh ...mintk2 takde apa2 le ... sepanjang aku tinggal kat umah aku ni mmg mcm2 aku dah lalui ... bunyi guli jatuh sepanjang malam, bunyi cam org main congkak, bunyi cam org alih perabot & ketuk pintu pkl 2-3 pagi ... dan mcm2 lg tapi so far kami satu family buat bodo je malas nk layan ... tapi skang nk muncul tunjuk muka siang2 hari lak ... apa kes?!??

pokok kelapa dpn swimming pool ni dikatakan ramai yg dah nmpak ada penunggu ... dari guard lama sampaikan yg baru ... suma dah jumpa. alhamdullillah kami sekeluarga tak pernah ternmpak lagi walau pun umah betul2 ngadap pokok ni ...(mintak jauhkan)

area ni betul2 tepi umah aku, mmg very windy ... ni le tmpt yg ada sorang ustaz tu ckp pusat pertembungan angin, disbbkn tu kawasan kondo aku ni keras pasal jin2 yg dibawa oleh angin dari byk arah berkeliaran kat sini .... wallahualam, aku naif bnda2 camni

aku lak sbnrnya tak berapa nk percaya benda mistik ni ... sampailah aku sendiri yg kena ... ada yg suggest panggil bomoh, sori la ... lagi aku tak percaya ... ustaz2 ok, ada sorang ustaz bagitau mmg kawasan kondo aku ni keras ... wallahualam ... apa pun aku tawakal je le, mintak2 jgn le sesape pon nmpk or jumpe makhluk ni.

10 comments:

NaD said...

ayarkk...takutnye. dah la umah akak dekat ngan umah nad. tatotttt!!

AinZa said...

iskk seramlah cite akak..

fiQrEE@lias said...

aihh seramnye...
mende tuh org minyak ka...

Asz said...

nad : haaa.... akak lg tatottt!! dgr2 ok lg ...tapi kalau da tunjuk diri ni ...mak takot ... larik!!!

nuyu : siyes ni .. tk caya tanya dhada ... dia pun takot nk tido sensorang kat umah akak ... mcm2 bunyik ...

fiq : nth le ... akak rasa org minyak ... tapi nk kompem bkn expert pun ... ada ciri2 cam org minyak kan?!?? lg2 pakai spender .. lupa nk tanya spender cap crocodile kah?!?? ekekeke ...(buat2 hepi, sbnrnya takot lg ni ..)

sue cipot said...

adoiiii ni lah yg paling2 ai xsuke!!

eeee kalo sue jd akak duk umah tup2 org ketuk pintu 2,3 pg pengsan terus sue.. tahap ketakutan sue mlebihi level selamat

ita.itu said...

huh bio betul ada org minyak..ko duk area mana asz? ngerinye aku bc

aku la ros said...

kat umah me pown selalu dengar guli jatuh.. pesal ek..

Asz said...
This comment has been removed by the author.
Asz said...

sue : alah bisa tegal biasa ... kannn... akak dah berperibahasa!!! mula2 dulu takot gak, lelama dah tak heran, yg nmpak nyata cam maid akak nmpak blm lagi tapi yg sekilas angin lalu menyerupai pernah 2-3 kali.

ita : ko pun rasa org minyak gak ke?!?? alaaa... jgn le, aku paling takut org minyak pasal dia suka usik pompuan ... lagi2 anak dara .. eh ... lupa lak aku bkn ank dara lagi ... dah mak dara ...ekkekeke

aku duduk ampang la ta ... kat kosas, ko takot dia dtg carik ko eh?!?? ...;P


ros : ntah le ... dulu akak ingat org atas tu buang tebiat kasi anak main guli pkl 2-3 pagi, tak tido hapa?!?? skali tu bila dah kenal sambil borak tu tanya pasal bunyik guli tu, dia kata dia dgr dari umah akak ... akak lak dgr dari umah dia ... motif?!??

AQisH said...

adoyaiii..seram sejuk plak tp kan i rasa rmh appt/kondo ni kadar utk mendengar guli dan sewaktu dgnnya adalah tinggi..sbb rmh i dok ni appt 3 tkt.. i dok tkt atas skali..dah sah² takde org kat atas lagi kan..tapi bunyi guli dan org tarik kusi tu amat jelas kedengarannya setiap hari tp i buat² pekak jer huhu..

so kesimpulannya u buat jer lah aper patut..baca² ayat (3 qul pon dah ok) dlm air tu pastu renjis² jer lah sekeliling rmh..yg penting u yakin dan berdoa ler agar takde apa² yg buruk msk dlm rmh tu..insyaAllah jadi;-) waaahh mcm ahli nujum lak i huhu..