jom follow

Wednesday, December 3, 2008

sebulan yg lepas ...

sebulan yg lepas ammar sambut besday dia yg pertama, smlm lak genap umur ammar setahun sebulan ... pastu bila tgk gambar besday ari tu ngan skang, buat perbezaan ... nmpak ammar dah makin bulat !!!... :)



bulan lepas, masa besday ari tu .. 2/11/2008

tgh bulan, 16/11/2008 ... dah cam anak cino ko ni dik, sepet tul mata tu!!


ni kat umah nenek hari ahad lepas ... 30/11/2208

paling latest ... gambar pagi ni ... tapi dia ngah tido, baru lepas mandi .. ngantuk sgt mlm tadi tak leh tido, asyik nangis je ...

baru aku betul2 perasan yg ammar dah berisi, baju raya yg tak pernah pakai pun dah sendat ... aku rasa pasal skang dia feeding ngan bantuan machine ... pernah dulu masa kat spital doc soh bagi feeding ngan machine berat dia naik 1/2 kg lam masa 2 hari je!!! aku pun terkujat bila tgk scale tu, sampai 2-3 kali aku letak ammar lam tu nk confirmkan.

apa pun aku bersyukur sgt, alhamdulillah, dah 2 bulan ammar kat umah ... tapi ... ada gak tapinya ... sejak mlm tadi dia start batuk pastu dah 2 mlm berturut tiba2 je lam kul 2-3 pagi dia nangis smpai berpeluh2 ... aku ni bila dia dah start batuk pastu nangis tgh2 mlm ni phobia sket ... tapi so far, simptom2 lain belum timbul lagi ... hopefully takde apa2 lah ... tgklah lam 2-3 hari ni ... klau tak demam & diarrhea maybe batuk biasa je kot ... tapi kalau dua2 ni pun ikut skali kena gi spital le jwbnya =(

doa2kanlah eh .. ammar sihat walafiat ... amin!!!

7 comments:

sue cipot said...

Insya allah.. harap ammar sihat..

dia nak acah mummy ni lah tue huhu

aku la ros said...

moga allah sentisa memberi kesihatan tebaik untuk Ammar..

NaD said...

Sis, baru kemarin nad teringat pasal ammar. Masa tu ada org tolak stroller and baby dalam stroller tu SD. Nad teringat ammar coz the 1st time i read ur blog and baca entry yg lepas2, i found that ammar mcm kerap je kuar masuk spital,pastu sakit dia dtg tak diduga. But alhamdulillah.. rasanya sejak dari lepas raya tu, tak penah lg ammar masuk spital. kan? Hope ammar akan terus kuat dan membesar dengan sihat.

Tgk gambar yg last (time dia tido) tu, rasa cam nak cium je kepala dia. hehe.

Unknown said...

aminnnnnn......moga moga ammar cepat sihat...

Hezesuze said...

ye la asz...aku pong prasan bdn si ammar ni da berisi bulat gitu + putih gebu....x tau nak kata ikut muka sape ek?

Asz said...

sue : tu le ... saje nk buat gimmick je kot ...

ros : mekasih bebyk doakan ammar

nad : mmg ni plg lama dia kat umah, last skali admitted masa bln pose ari tu ... sib baik petang nk raya tu bole discharge .. sipi beraya kat spital. camtulah ammar, kalau dtg sakit dia tiba2 je ... pasal tu doc tak kasik jenjalan .. geram kan tgk dia skang ni ... akak lak rasa cam nk geget jek .. ;p

achik : thnks 4 da prayer ...

heze : ramai yg kata dia ikut muka atuk .. bapak aku la ze ... putih tu ikut belah hubby aku ...kalau ikut aku ala2 tan gitu ... hiks!

MOLY said...

happy belated birthday ammar !!
semoga ammar sentiasa sihat dan ceria selalu

;)