jom follow

Friday, September 12, 2008

lasak tul dia ni ...

anak aku sorang ni mmg lasak ... kalau dah sihat sket mulalah ... tak reti duduk diam .. nak meniarap lah, nak bersilat lah ..

mula2 angkat kaki sket, pastu ...

haaa!!! amik ko ... cam nak terajang org je kaki dia tuh ... penah gak doc kena tendangan maut dia tu ... ngah doc tunduk2 check dia pakai stateskop, dia libas doc tu ngan kaki!!! ish..ish..ish ... sib baik baby lagi, kalau tak ada yg kata mak tak ajar lak!

yg ni lak, mata je tertutup tapi sebnrnya ngah amik position nk niarap ...tapi di halang oleh bantal .. (aku sendalkan, kang kalau jatuh,tak pasal2 jadi kes lain lak anak aku)

itupun mlm tadi aku masa aku dtg, masuk2 je dengar suara dia tgh melalak... rupanya dia dah meniarap ... tak selesa agaknya, bayangkanlah ... ngan alat bantuan pernafasan tu dia boleh meniarap ... berlari hubby aku gi betulkan position dia, tak sampai seminit dia bergolek lagi ... end up suma wayar2 tu berselirat atas bdn dia!

misi yg jaga ammar bagitau kat aku yg ammar ni kalau dia tido senang nak jaga tapi kalau dia jaga kena standby slalu kat situ sbb dia selalu buat stunt ... patut le pun aku perasan, kalau dia ngah jaga tu bantal penuh kiri kanan dia, pastu misi standby je kat situ.

pagi tadi aku dtg tgk dia tgh tido lena ... zzzzzzz... masa tu baru sgt off breathing support tu, pkl 9 pg tadi ... mintak2 dia oklah ...

skang doc masih nk monitor dia lg dlm HDU ... takde plan nak transfer wad ari ni, nak nengok dia boleh thn ke tak pakai oksigen biasa tu... kalau tak tahan kena pakai balik topeng ala2 zorro tu ... (zorro cover mata, ammar cover idung, hihihihi).

kalau condition dia stabil, dah boleh transfer wad, bermakna aku akan cuti lagi ... mintak2 cam the last admission bulan 8 ari tu, duduk HDU kat seminggu past transfer wad, duduk wad 3 ari terus discharged.

paham2 jelah kalau blog ni senyap je next week .... maknanya aku dah berumah kat spital le tu!

2 comments:

Leesa Liisa said...

standby okay...senyap jer tau ler kan...

Asz said...

sib baik ko paham lis... kalau tak sapelah nak cover aku ... mekasih bebanyak!