jom follow

Wednesday, September 17, 2008

1st time

monday baru ni, berkobar2 aku gi SJMC .. nk buat blood screening. ni 1st time nak donate blood, aku berniat nk donate blood for a friend. he is my husband's ex colleague, scheduled for a heart surgery on this coming 23rd ... so he will need a lot of blood during the surgery ... tau2 je la kan operate jantung mmg kena standby byk blood, actually sjmc nak 7 donors, setakat ni baru ada 3 je ... lupa lak, nak darah jenis O sahaja (ada sapa2 yg berniat?)


bole tak dlm parking pun jam!!!

satu je yg aku tak berapa berkenan ... parking dia... punye le penuh! sampai aku kena tawaf 2-3 kali lam tu, sampailah aku tukar strategi kepada 'follow & parking' baru le berjaya. kaedahnya sgt senang, ko target sapa2 yg tgh jln lam parking tu (ikut rasa instinct sendirik) yg mcm ada gaya nak keluar then follow, kalau instinct korang betul, dpt le parking, kalau tak betul ko tgkle org tu amik brg lam keta pastu blah jln kaki biar keta kat situ atau pun saje2 duduk lam keta dia tu tunggu org!



aku pun gigih berjalan panas2 tu gi north tower sjmc, naik lif terus gi 5th floor ... blood bank ... tp perut dah kecut sbnrnya (aku ngeri nengok jarum msk bdn sendiri ... tgk org lain ok je).

tak berani amik masa kena cucuk ... sesudah je berani

tak tau le apsal, aku rasa kalau kat tempat lain dia suruh isi borang dulu baru test .. kat sini terbalik lak, amik darah dulu baru isi borang!

semangat isi borang, maklum le 1st time nak donate

so insyaallah, kalau result screening ni ok, aku kena gi sjmc on 23rd ni pkl 8.30 pagi utk donate, moga2 surgery bro fuad tu nanti berjaya & selamat.


2 comments:

MOLY said...

seumur hidup x penah lagi derma darah

Asz said...

tulah lily ... baru le ni nak donate, tu yg cam kecut perut jek ..