jom follow

Wednesday, February 4, 2009

tatts ...

budak2 skang ni mcm2 perangai kan?!? lagi2 kalau byk sgt tgk tv ... last wk masa cuti CNY tu aku bwk adam dok ampang ... then, ada satu hari tu dia asyik dok lam bilik je ... aku pelik gak (lam ati ok gak dia dok diam kalau tak keje dia nyakat org je!)

tetiba dia kluar bilik ... "mom ... look at my tatts" ... ntah nape masa tu akak lambat pickup lah pulak kan, aku tanya balik kat adam ... "tatts?!?? ... wat tatts?!??" ... selamba je dia jwb "here at my tummy .. and here .. here" (sambil tunjuk suma bdan dia)

laaa .... ghupa2nye 'tatts' yg dimaksudkan tu 'tattoo' ... short formnyer omputih panggil 'tatts' ... tidaklah aku tau ... korang tgk jelah kat mana dia men'tatts' kan badan dia ...








lepas dia pose2 ensem ... aku pun citerlah kat dia ... org islam takleh buat tattoo ... hukumnya berdosa ... takot kang dia ingat its ok to have a tattoo ... plus aku ckp kat dia buat tattoo amat menyakitkan, so buat apa nk sakitkan diri sendiri ... tak cukup ngan tu aku demonstratekan kat dia (sambil amik jarum, cucuk sket kat tangan dia) ... terus dia kata kat aku "dont worry mummy, yg ni tampal2 je boleh tanggal adam takmo berdosa" .... hmmm ... lurus betul ayat anak aku ni.


p/s: monday dia gi skolah, kebetulan dia kena jap (aku pun tak tau jap apa) ... kena kiri kanan lak tu ... balik terus ngadu kat aku, nyesal buat tatts ... dahle sakit kena jap, tambah lak cikgu marah soh padam ... hihihi ... padan muka!

3 comments:

Cyberwira said...

Salam..Bijak kan anak2 sekarang..Thanks sebab visit blog sya yang tak seberapa.. I dah add link u.

www.cyberwira.blogspot.com

Hezesuze said...

emmm bijak bijak si adam ni...pg2 aku htr anak aku ke tabika mesT aku bye bye kt adam...

Asz said...

CW : thnks a lot ... sudi jengah blog saya ni ... ok, nnti saya add link cw k ..

heze : bdk2 skang gitulah .. takyah di ajar2 benda camni ... tp kalu soh belajar nk di marah baru nk bukak buku .. kalu tak ngadap PS2 je kejenyer ...