jom follow

Thursday, February 19, 2009

nanges lagik!!!

seperti biasa ... ammar ada physio appt seminggu skali ... paling tidak 2 minggu skali ... utk membantu pergerakan ammar ... bagi sape2 yg rapat ngan aku atau slalu baca blog aku ni taulah yg ammar byk ketinggalan .... masa ammar byk abis kat katil spital je ...kalau tak icu kat ward.

anw, smlm physio kali ke-4 ... dan seperti biasa lagi, aku mengharapkan supaya ammar tak nanges macam sesi yg sblm2 ni ...

wajah2 ceria naik rubber pony (sblm therapist tu dtg kat dia) ... suka tul dia .. terhenjut2 atas tu ...

seperti biasa ... jangkaan aku mmg meleset sesgt ... bila datang je therapist tu .. ammar terus nanges tak hengat ...
golek2 atas ball pun nanges ....

dalam 'kolam bola' ni pun nanges gak ... issh!!!

ni aksi 'caterpillar a.k.a ulat beluncas' ... therapist tu naikkan punggung ammar .... ammar lak 'lawankan' therapist tu ... di pakat buat keras je ... dah le rupa ulat beluncas tgh berjalan ... :)


eh ... cam spiderman lak ....

kat sini pun nanges gak ... camne nak buat ni??!??

last option ... nk tak nk terpaksa 'ikat' ammar kat stretcher khas tu ... kalau tak camne nk kuat kaki dia .... suma cara dah cuba nk tolong dia ... tapi tak jalan gak ... dia nanges dan nanges dan nanges ... kejat lak tu ...

tgk tu ... dia nk mummy jugak ... sebok nk pandang muka aku nih ..


tapi akhirnya ... ammar diam gak ... itupun setelah therapist tu pasangkan dvd lagu utk dia ... pastu hadapkan dia depan tv ... baru dia nk senyum ... barulah ku tau dia suka lagu 'old mcdonald' .... aku ingat dia suka 'twinkle2 little star' ngan 'itsy bitsy spider ' jek ... haruslah aku pergi mencarik dvd lagu sama cam tu ... macam2 hal lah anak mummy sorang nih!!

5 comments:

Anonymous said...

alahaaai... kena banyak sabar yee camniii

CiK NuYu said...

alalaa cian ammar..
bila tgk pic ammar kadang2 nak gelak tgk aksi dia..chomel..
kadang2 mcm kesian bila tgk dia tak selesa kena buat physio tu...

Asz said...

darling ... ni bahagian aku dah tertulis, alhamdulillah ... terima seadanya ... apa2 pun having him is a blessing, we will not trade him for anything!!!

nuyu ... mmg kitaorg kat sana nk tergelak pun ada kengkadang ... pandai lak tu, bila si baju putih (therapist) takde elok je dia diam ... bila dtg je terus dia nanges ... very der drama queen budak gumuk nih! :)

ciradelish said...

kesian sgt tgk ammar kena ikat cam tu..
uwaaaa.. :'(

Mariam Weber said...

Thank you for this