jom follow

Tuesday, February 24, 2009

kisah harga paru ....

paru goreng yg maha liat ... dan mahal ...

ni sambungan entry 'korang rasa patut berapa??!?' ...

pada kwn aku achik, tekaan ko singgit setgh tu jauh ke laut ngan harga sebnrnye oke ... to anon, 2 inggit tu rasanyer mmg harga yg patut tapi salah gak tekaan anda yea ...

aku sebenarnya bengang gak arr bila nk gi bayar paru goreng tu ... sampai aku soh tokey kedai tu ulang skali lagi, rasa cam biar betul minah ni ... siap aku tunjukkan muka terkejut ku ... namun, tokey tu ttp buat muka selamba kodok dia ... ngan muka takde expression dia kata "4 inggit je kak" ... senyum tak masam tak ... muka statik .. huh!!!

mak aku slalu ckp ngan aku, jgn berkira bila beli brang makanan ... aku pun le nk berkira sgt pun ... tak le kisah sgt, apatah lagi kalau makanan yg aku beli tu sedap ... mahal pun berbaloi ... betul tak??

tapi ni tak ... dah le liat, rasa pun so-so je ... 4 hengget wei dia tekan aku!!! kalau camni baik aku amik nasik sekali .... kawan aku amik ayam bakar, sup ayam ngan sambal kentang pun dah 6 inggit ... ok gak arr tu ... siap ada ayam segala ... aku ni amik paru cinonet camtu 4 inggit!!!

tak kira lah kalau org nk kata aku kedekut ... tapi aku rasa mmg melampau ... mmg kedai dia ni ramai yg komplen mahal tak tentu pasal ... tapi agak2lah kalau nk untung pun .... mmg cekik darah ...

dah 2-3 kali gak aku dah terkena ... few months back kot, ada 2 hari tu aku amik lauk serta portion yg sama ... exactly tapi harga lain2 ... beza sampai 2 inggit ... apa jadah ... oooops sori ... terkasar sket bahasa aku, tgh marah kan ...

spt biasa ... aku akan boikot kedai dia buat sementara waktu sampai ati aku sejuk balik ... atau pun sampai aku terlupa .... or buat2 lupa ...hehehe ... bukan apa, ati ngah panas kalau aku gi beli lagi kata sana mau aku 'terlaser' ... buat kecik ati org lak ... tambah lak dosa aku lagi kan ...

4 comments:

sWeEtdARLinG said...

huhuhuhuhu harga makanan sekarnag memang melampau2 mahalnya...

kadang2 gitu ler, baek amek nasi dari amek lauk semata2

hezesuze said...

apakata bawa bekal ke opis....huhuhuh larikkkkkk

Asz said...

darling ... mmg pun ... bila pikir2 balik baik amik je nasik kan ... kang asik nasik je ... bdn aku pun jadik cam periuk nasik!

heze ... kadang2 bwk gak bekal gi opis, pasal jemu ngan lauk kat bawah ni ... sama je hari ... bosan!!!

Alicia said...

bukan kedekut kan bab mkn tapi cam sakit hati jer...tak berbaloi!!!!