jom follow

Sunday, November 7, 2010

Ammar sudah sihat ... Alhamdulillah, syukur ya Allah!!


salam

lama sudah x bersiaran ye ... kali terakhir aku update blog, waktu Ammar duduk di wad baru2 ni ...sepanjang tahun 2010, kali ni paling teruk ammar sakit ... sedih, gundah gulana hati ku ini hanya tuhan yg tahu ... melihatkan keadaan ammar waktu tu, hati seperti dirobek pisau yg amat tajam ... sungguh2 ku menangis ... suami pon sedih dan risau tgk keadaan ammar ... lama ammar x kena attack camtu ...

waktu ammar di wad tempohari, pakar diagnose ammar ngan broncho pneumonia ... 8 hari kami dok di wad sebab ammar terpaksa diberi antibiotik yg paling kuat (IV line) x boleh bg oral, nebulizer 3 jam skali, prednisolone (utk buka rongga pernafasan) ... sian sgt aku tgk ammar waktu tu ... dia redha je ngan apa yg doktor & aku bagi kat dia ...

3 mlm pertama kami dlm wad, aku menangis ... sepanjang waktu tu aku mintak pada Allah supaya kurangkan atau paling bagus hilangkan rasa sakit ammar ... aku x tau cara mana lagi aku boleh tolong ammar ... kalau dulu masa ammar kecik, bila dia sakit dia x tau apa2 ... nanges je ... tp kali ni berbeza sgt2 sbb ammar dah besar, dia dah pandai bg signal utk bgtau aku something ...

tiap kali dia rasa sakit atau x selesa, ammar akan ambil tgn aku dan letakkan di bahagian bdn dia yg dia rasa sakit ... sambil tu juga air mata aku mengalir laju ... tp apakan dayaku ... aku x mampu nk tolong ammar ... ishhh ... apa lah lagi aku nk kenang benda2 nih sume ... buat aku jadik sedih plak x pasal2 ...


pic ammar paling latest :))

yang penting skang ammar dah sihat walafiat ... dan ammar baru je menyambut ulang tahun kelahiran yang ke 3 pada hari selasa lepas (2hb Nov) ... Alhamdulillah ... walau sekuat mana dugaan yg datang buat kami sekeluarga, Insyaallah akan kami harungi setabah mungkin ... demi utk anak yg paling istimewa ... Muhammad Ammar Danish ...

kesempatan ini, kami sekeluarga mengucapkan terima kasih yg tidak terhingga buat semua yg telah memberikan kami kata2 semangat serta mendoakan kesihatan ammar (di blog mahupon di fb)... maaf, aku x dpt nk balas satu2 komen kalian ... tp percayalah, aku amat hargai setiap satu komen tersebut ... moga Allah memberi ganjaran yg terbaik buat kalian ... amin ...


12 comments:

Yasmin Nabilah.. said...

Alhamdulillah Ammar dah sihat..:) Seronok tgk wajah dia dah ceria semula.. :)

nieda said...

alhamdulillah, Ammar dh sihat. tgk muka Ammar senyum mcm ni sejuk hati

amie said...

seronok tgk pic ammar senyum mcm tu..
alhamdulillah..
moga berpanjangan senyuman tu..
:)

yasmine said...

alhamdulillah....

noradzlina.kamdani said...

alhamdulillah
epi belated besday to ammar semoga allah memberikan ammar kemudahan n allah meringankan beban sakit ammr ni..

ieda said...

mmg sedih & helpless bila sikecik macam ni sakit..alhamdulillah ammar dah sihat.
happy belated birthday to ammar.

R I N I . R A N I said...

leganya dgr ammar dah sihat. almost everyday i check ur blog utk tahu update ammar. alhamdullilah dia dah sihat skrg. hopefully lepas nih, ammar tak kena sakit yg teruk mcm nih lagi. mmg sedih bila tgk keadaan ammar masa sakit.

walaupun tak pernah bersua muka & this is 1st time i tinggal jejak, tp i sgt concern pasal ammar, selalu ikuti blog u & pray for ammar recovery. maybe sbb kita ada anak yg sebaya...i can feel what u're going through

Ekin said...

Alhamdulillah Akak. Berkat doa sama2... So, it really worth it kalau akak terus stay strong & tabah menghadapi segala. Sedangkan anak demam sikit pun kita sebagai ibu rasa hati direntap2.. Inikan pula anak sakit yang lebih teruk dari demam biasa.... Memang Ekin x boleh nak bayangkan betapa tabahnya akak. Luv u Sis.. rasa nak nanges nih... sedih lak but deep inside, I'm happy coz Ammar dah sihat. Happy birthday Baby! Muah Muahhh

Azma said...

alhamdulillah..syukur amar dah sihat. Semoga terus sihat selali pas ni ye ammar..

Sal said...

Syukur alhamdulillah....ammar dah sihat....

Asz, bila ko ckp ammar dirobek ngan pisau yg amat tajam tu...ngilu jadi perut aku nie...huhu

YUS said...

alhamdulillah.... syukur sgt!!!

A.I said...

Syukur Alhamdullilah.... (^_^)
semoga ammar akan trus sihat ye..