jom follow

Thursday, October 21, 2010

kami sedang diuji ...


salam ...

saat ini, waktu ini ... kami sedang diuji lagi ... sungguh pon ini bkn kali yg pertama tp perasaan itu masih sama ... perasaan sedih, sebak, risau, takut ... sama spt dulu, waktu ammar masih baby di NICU, di ICU, di wad mahu pon ketika ammar masih di rumah menahan kesakitan yg hanya dia tahu betapa sakitnya rasa itu ...

aku slalu fikir, kalau selalu sgt diuji mungkin aku bisa jadi lali, jadi lebih kuat, jadi lebih tabah, jadi lebih sabar .. jadi lebih segalanya ... namun hakikatnya, aku masih spt mula2 dulu ... aku masih lagi sedih dan menangis melihat ammar berkeadaan sebegitu ... aku masih lagi punya perasaan takut kehilangan ...




ni jelah yg mampu ammar lakukan buat masa ni ... tidur, tidur & tidur ...

sedang Ammar batuk, tetiba dia capai aerochamber ... to let me know that he needs his ventolin badly ... tp blom time lagi masa tu, sebak dada aku ...


hari ni sudah 5 mlm aku x lena tidur ... kalau dihitung2 waktu ku terlelap, kurang dari 4 jam sehari sejak mlm ahad ... demam ammar masih ada, walaupon ubat dah kuberikan tp bdan ammar masih panas ... nafas makin kuat, laju & berat hingga dadanya berombak ... bunyi batuk ammar pun sudah ku dgrkan lain, bkn spt batuk biasa (bunyi spt berat/x lepas) ... lama juga ammar x sakit camni ...

ammar makin lemah, langkah juga longlai ... aku rindu ammar yg aktif, ceria & bubbly ... mmg ku akui aku penat bila ammar ligat, tp aku sanggup dari melihat ammar hanya terbaring lemah dikatil ... hanya sesekali lepas mkn ubat ammar ceria, tp x lama ... x sampai 1 jam ammar akan kembali lemah ...

buat masa ini, aku mohon diberikan kekuatan serta kesabaran dariNya utk melalui ujian yg getir ini ... ya Allah, kasihanilah anakku ... sembuhkanlah ammar dari segala kesakitan ... amin .. :'((


14 comments:

yasmine said...

asz...saya doakan amar cepat sembuh...:(

Hezesuze said...

alahai mek cute lak tgok ammar capai sndiri aerochamber tu...clever boy..

pepun mak sntiasa doakan kesihatan & kesejahteraan ammar & family ko mek...

Azma said...

Ya Allah..sembuhkan la ammar cpt2..sebak rasa terus teringat keadaan hasif suatu masa dulu.. Akak fhm perasaan Asz. Kuatkan semangat ye..

salina said...

salam...

Saya sentiasa mengikuti perkembangan adik ammar.Sedih pula tengok adik ammar mcm ni.Bayangkan kalu adik ammar tu anak saya,mesti saya tak sekuat awak.
Saya doakan adik ammar cepat sembuh.
dan awak byk2 bersabar yer...
Mungkin ada hikmah disebalik apa yang berlaku.

noradzlina.kamdani said...

demam? akk bwk g jumpa paed ammar x?

Ekin said...

Salam K. Asz,

Be stronger even i know that u're strong enough to face this. Apa2 pun, kesihatan akak pun kene jaga jugak coz Ammar needs u. Bijak betul Ammar tu, sedih rasanya Ekin tgk dia x sihat... sama rasanya kalau anak Ekin sakit...

Rizziela said...

Ya ALLAH Ya Tuhanku

Kau berikanlah kesihatan yg baik utk si comel AMMAR....kembalikan kegembiran kepada keluarga ammar....

Sedih tengok ammar asyi terbaring...biarlah dia lasak..biarlah rumah bersepah..janji amar aktive dan sihat seperti selalu..

Anti doakan ammar..semoga ammar sihat yer sayang

Along said...

Hanya mampu berdoa agar Ammar cepat sembuh seperti sediakala.

makcikkantin said...

salam asz,

sedih, harap harap semua akan kembali seperti sediakala, aminn

AeMieZ EzZanY said...

salam kak asz.. lama kan aemie tak jenguk amar kt sini.. really bz n ader jer rasa malas sejak2 pregnen ni. sowi to hear ammar tak sihat.. hrp2 dia cepat baik.. kak asz pun jaga diri ek.. take care..

iCaLoVeZiE said...

dah lama tak datang sini sekali nampak ammar dah jalan. yeay for ammar for the good effort!

tapi ammar tak sihat la pulak. memang seksa nengok budak kecik dengan asthma ni. ayesha pun baru je baik.. kalau lama sangat, bawa pegi klinik balik la. minta refer hospital ke? get well soon ammar!

Naimatul Hafizah Nor Rodin said...

Ya Allah asz,
sabar banyak ok! fiza faham...amat faham apa yg asz rasakan saat ini.
fiza tak tahu nak komen apa, sebab sebak sgt tgk entry ni, tgk gambar2 ammar....terbayangkan Sofie. berdoalah, dear. sesungguhnya Allah akan dekat dgn kita selagi mana kita dekat denganNya. sabar yer...

eus said...

asz, jaga ksihatan awk jgak.. kalo wak x sohat, mcm mne nk jaga ammar... smoga smua kembali normal yer.. arap2 ammar cpat2 sembuh!

Anonymous said...

salam, saudari, sy bersimpati dgn saudari, semoga anak saudari disembuhkan olehNya, hanya Dia yg berkuasa ke atas semua makhlukNya, saudari, terus terang disini, saya ingin beri saudari satu pelaburan, mungkin ia tak akan menyembuhkan anak saudari, tp jika saudarilah wanita yg tidak bertudung di banner blog saudari, sy nasihatkan saudari bersegeralah utk berubah, jika kita berusaha utk keredhaan Nya, maka Dia keberatan utk meredhai hambaNya, dan dgn bonusnye sekali, saudari, jika itu saudari tak mampu utk segera, apa kata saudari bernazar utk menutup aurat menurut syariat jika anak saudari sembuh, inysaAllah, sesungguhnya nazar itu mendekatkan harapan, dan bernazar hendaklah kpd perkara yg baik2 shja, tp jika itu bukan saudari, maafkan sy, wassalam =)