jom follow

Monday, October 13, 2008

i'm on a mission ...

hehehehe ... saje je buat gempak title tu .. bukan mission apa pun ... aku sbnrnya ngah lam mood nak mengurangkan lemak2 aku yg dah 4-5 thn duduk kat lam bdn aku ni.

aku start gained weight lepas aku amik jap utk birth control, nyesal tak hengat ... kalau aku tau, sumpah aku taknak amik jap tu ... konon2 nk senang keje, mls nk telan pil hari2, pastu gatal gi jumpa gynae nak amik jap ... skang nyesal tak sudah!!!


ni gambar aku masa pregnant kan ammar 7 bln tapi nmpak mcm dah 9 bln!!! suma org ingat aku dah cukup bulan, aku mmg jenis bila pregnant perut besar ... byk air!!!


padahal masa lepas aku abis pantang adam dulu, aku ilang 16 kilo lam masa 2 bln je, dari 79kg ke 63kg .... happy tul aku masa tu ... konon2 ada harapan le nk dpt balik berat masa baru2 kawin dulu (sblm kawin berat aku 55kg je .. pastu naik sket tapi tak lepas 60kg).

bak kata org, aku kalah lah ngan jap ni, ada org takde apa2 side effect bila amik jap ni ... tapi utk aku side effect nya ... kenaikan berat badan yg mendadak ... terus aku jadi cam anak badak!!! so far mmg lah hubby aku tak pernah komplen tapi bila aku bukak balik wardrobe aku ... alamak .. sayangnya baju2 aku yg lama ... bkn stakat tu ... percaya tak aku pernah nangis teresak2 kat fitting room sbb baju yg aku nk try tak muat!!! ... isk .. isk ... isk .. sib baik, suami tersayang sentiasa berada disisi utk memujukku .... wahhh gitu!!!


ngan ammar ... dlm pantang lg ni ... kat spital

kesedaran nk hilangkan lelemak tepu ni dah lama dtg ... cuma semangat tu selalu berkobar2 sekejap je, 2-3 hari ni berkobar2 ... pastu esok lusanya, dah padam api semangat tu ... datang & pergi ... tapi kali ni aku nekad nk buat betul2 ... atas beberapa sbb ....

yg paling utama sbb kesihatan, keduanya ... last week member dr terengganu dtg kat opis, terkejut betul tgk perubahan dia, kali terakhir jumpa dia ... bulat ... skang ... slim!!! yg ketiga, susah nk carik baju ... walaupun kalau aku pegi seed atau padini aku masih boleh lagi pakai saiz xl tapi rasa cam tak selesa le .... sedih tau ... dulu plg besar pun aku pakai saiz M skang ... XL takpun sesetengah tempat XXL!!! uuwwaaaa!!!!

dah dekat setahun aku dok kluar masuk spital, ngan tak cukup rest, tak cukup tido ... namun tetap lelemak ni masih setia ngan aku ... tu yg sampai 2-3 org tegur aku kata "ko ni ngan masalah anak ko, ngan tak cukup tido, tak cukup rest ... mkn pun tak tentu arah ... tapi ko tetap maintain eh ... maintain bulat je" ... honestly kengkadang bila dorang ckp camni ngan aku, aku gelak kan ... tapi bila dtg angin khus2 ... aku tersentap gak, tapi sekejap je le .. buat apa nak amik ati ... dah mmg kenyataan.

so, kalau korang ada petua2 utk kurus .. meh le share ngan aku ... sian le kat aku ni ...

1 comment:

Anonymous said...

diet nasi!!! tu sebenarnyr....