jom follow

Monday, September 24, 2012

kisah ammar dlm HM ....

Salam

sori lah eh ...sebenarnyer citer ni jadi 2 bulan lepas, tp baru skang nk post ...al maklum, aku kan 'rajin' sgt hapdet blog nih ...

btw, citer nyer camni ...2 minggu sebelum puasa hari tu, aku dpt call dari office PSDM (Persatuan Sindrom Down Malaysia) ...katanyer ada reporter dari HM (Harian Metro) cari ammar ...and i was like "huh?!??" ...rupanyer reporter tu penah jumpa ammar when i was not around ...kebetulan agaknyer dia mmg tgh carik bahan, dan teringat plak pada ammar ...wakil dari PSDM tu bgtau yg reporter tu kalau boleh nk interview aku ...nk soh aku share sket pasal challenges kami membesarkan anak spt ammar ...mula2 aku mcm reluctant, sbb aku tetiba jadik nebes, buntu mcm x bole nk pikir ...blurr kejap (padahal bukan nk citer pasal aku, pasal ammar kot ...ntah apahal plak aku nk nervous?!!)

then bila aku ckp ngan en hubby, dia kata ok ...accept je lah ...share whatever yg aku nk share ...maybe ada somebody kat luar sana yg senasib ngan kita tp x tau camne nk handle anak camni (lebih kurang camtulah ayat dia) ...and aku pikir btol gak ehh ...(bukan ler kata aku terer or memandai bajet bagus ...tp manalah tau kot2 apa yg aku nk share nih dpt memanfaatkan org lain) ...so, i said yes to them and pihak PSDM yg arrangekan semuanyer ...

sembabnyer muka mommy masa nih ...al maklum, interview pagi ...pastu plak aku 2-3 kali nanges masa bercerita kesah ammar ...muka lepas nanges tu ...(tetap bg alasan tu, padahal mmg muka dah besau pinggan ... ngehhhh :p )

the interview took place at PSDM ...mmg ammar feel at home lah kann ...sbb dari kecik masa aku keje opis dulu mmg hantar dia kat situ (daycare) ...and PSDM salah satu tmpt aku rasa yakin utk tinggalkan ammar (selain dengan family aku)  coz pengasuh2 kat situ mmg dah faham sgt dgn keadaan ammar ...esp Mak Long (salah seorang pengasuh yg senior kat situ) ...aku mmg senang sgt ngan cara dia melayan anak2 kat situ ...

ok now aku dah blur lagi skali ...sejak2 dah lama x hapdate nih, bila sampai penutup je aku rasa mcm blurr je nk end kan post aku nih ...bak kata org skill tu makin hilang ....agak2 aci x kalau abes camni je?!?? boleh arr ehh???

okbai!!!

p/s : kalau agak2 korang nk baca online klik je sini kisah ammar @ harian metro

6 comments:

YUS said...

Dah lama x beli paper.. ter 'miss' kisah ammar! ruginyaaaa!

Zach's Momma said...

baru baca article ni from online metro :)
Ammar memang hebat! aunty doakan ammar membesar dengan sihat..

Asz said...

@Yus xpe, boleh baca online ...tp x real sgt arr sbb xde pic ammar ...hehehe

@Zach's Momma ...Amiin, thnk u for the doa aunty ...kisses to lil Zach ok ...mmuahhh!!

makcikkantin said...

ASZ! Selamat kembali!

Alhamdulillah, Ammar semakin sihat.....i love all your cooking down there.

harga handphone samsung galaxy terbaru said...

kunjungan membaca:)

Garima said...

Hello your blog nice it might be helpful for us
Thank you
Dresses and Cosmetics