jom follow

Wednesday, May 19, 2010

monster ...




salam

smlm aku cuti ... doc advise aku utk monitor Ammar kat umah dulu ... takot kang tiba2 fever Ammar spike plak kann ...

skang nih ... penat btol jaga Ammar kat umah .. coz Ammar dah smakin lasak & 'mengganas' ... iyer ... that is the exact word bg menggambarkan keganasan monster kecik aku nih ...

nape aku bagi nick name monster pada Ammar ... nilah bukti2nyer ...


stand lamp aku yg dah bengkok ... x tau camne Ammar buat sampai boleh jadik gitu ... huhuhu


kain baju yg belom sempat disimpan dalam almari ... habis disepahkan oleh monster kecik nih ...
Ammar in action .... habis dipunggah nyer segala tok nenek toy dia yg sebakul ... kalau boleh ngan dia2 skali nk masuk dlm bakul tu ...

bunga hiasan atas coffee table yg dah xde rupa ... bersepai dikejekan dek Ammar ...


yang ni pulak cara Ammar melipat kain ... tgk aku lipat kain, dia pon sebok nk lipat gak ... padahal baju yg dia pegang tu dah aku lipat ... suka2 dia pegi amik nk lipat semula ... hihihi





gambar2 di atas adalah sebahagian hasil kerja Ammar ... ada lagi sbnrnyer ... malu lak aku nk tepek sume kat sini ... nmpak naaaa umah aku cam tongkang pecah!!! :p

seriously ... kalau aku benti keje ... dok umah jaga Ammar ... i am very sure i will lose some weight ... x pon ... the other way round ... aku penat pastu melantak x hengat ... hahahahaa

honestly, i kinda relief & happy bila tgk Ammar yg melasak ... 'mengemas' segala ceruk & menjahanamkan bunga serta hiasan2 aku kat umah nih ... walaupon umah aku cam tongkang pecah ... aku redha ...

tetiba teringat pulak masa Ammar baby dulu ... waktu tu Ammar ngah sakit teruk kat ICU ... at one point aku terpikir ... sempat ke aku celebrate Ammar's 1st birthday ... bila tgk Ammar skang nih ... x sangka sgt ... pejam celik bln 11 nih genap Ammar 3 thn ... susah senang, suka duka perjalanan hidup Ammar, aku dah lalui ... Alhamdulillah, Ammar masih ngan kami ... he is our idol, true fighter & hero ... and also monster ... hehehe


8 comments:

LYaFRINA said...

waaa... xpe la asz..
at least tu cara ammar nk layan diri dia. Waa.. ammar lahir bulan 11 ye.. samala dengan asya...

jom celebrate sama2 kat dlm blog.. ehhehehehe..mcmana tu??

ita cutevirus said...

bagus la ammar lasak asz.. layankan aje.. kite die sihat la tu.. kang die melepek je, susah ati kan??

Ekin said...

Vert the monster.. warghh.. Hehe.. Takpe kak Asz, at least kita tau bila dia aktif maknanya dia tgh kuat & sihat.. . So akak kene keje keras lebih la.. hehe.. kemas balik semua tu :)

Along said...

Heehhehe..Ammar Monster...itu la dia, bila ada anak2 ni...time ada tu, pening kepala melayan kerenah depa...time takde tu, mak ai...sunyinya...

Normi Ali said...

x pe Asz, tu tandanya dia dah xtif dan sihat. Ammar ni mcm Adam anak saya yg 1 1/2 thn tu, asyik memunggah jer, rumah saya tu, kemas ke tak kemas same jek, nak tgk umah kemas dan lawa masa dia dah tido....

Asz said...

lya ... ooo Asya pon bln 11 gak eh?? nk celebrate sama2 camne tu?!?? konpius nih ... hehehe

ita .. tulah, aku biarkan je dia membongkah segala ... walaupon mata aku sakit tgk umah dah tonggang terbalik .. huhuhu

ekin ...kalau akak tgh rajin, akak kemas le ... kalau x akak biar je Ammar yg kemas .. boleh?!?? sengal mommy nih ... hehehee

along ... btol lah kan ... bdk2 camni lah .. kalau ada bising, kalau xde sunyi ... rasa cam x complete je ... tp so far Ammar x penah berpisah (melainkan kalau dia dok ICU dulu) ... mmg rasa bodo je xde dia ...

normi ... time2 umur camni yg x tahan ... bkn x tahan apa, penat nyer kemain lagi ... walaupon jauh disudut ati rasa lega tgk anak aktif dan sehat ... saya ni kadang, dia dah tido pon x kemas gak ... camne tuh?!??... :p

Scorpio Girl said...

sis, Zaza tgh neee nong nih!almaklumalah tension exam kan.so anyway, I tagged you in my Fridays' post tau..takde keje, semak sgt pikiran ni tu yang buat post dated entry..kalau ada masa, sila buat..ha ha ha...muah muah **cium pipi montok Ammar tu**

AQisH said...

tu diaaa..ada anak kecik ni mmg x leh nak melawa rmh kita..i ni pon dok pk..esok baby dh kuar ape jadilah rmh i plak skrg yoyoor berhias segala sampai penuh plak ruang tu..adehh..