jom follow

Monday, November 10, 2008

gathering ...

smlm cousin aku kawen ... so ramai lah sedara mara yg dtg ... of course bila time ada kenduri kawen camnilah kami dpt berjumpa ... termasuklah sedara mara from singapore (adik beradik mak aku). bukan senang nk jumpa ngan cousin2 aku ni ... maklumlah, masing2 sebok ngan mcm2 hal, mcm aku ... selain dr sebok ngan life aku yg hectic ni ... tukaran matawang juga merupakan antara sbb lain yg menghalang aku ke singapore ... ekekeke :)

the last time aku gi visit dorang was like 3 yrs back kot .... and so bila ada event camni kami akan sedaya upaya hadir just to meet up ... lama tak jumpa so byk lah things to catch up.

masa mula2 jumpa first expression yg terpacul dr mulut memasing ... eh ko dah gemuk, ko dah kurus, ank ko dah ramai, ank ko dah besar ... mcm2 ... tapi yg pasti keadaan jadik havoc ngan gelak ketawa!!!

sunday jumpa lagi kat kenduri kawen cousin aku ... kat dewan keramat, au 2 .... spt biasa, family kami ni mmg bising ... suka mengusik, bergurau, menyakat ... pastu pakat gelak besar ramai2, sesekali dpt peluang camni ... apa lagi, nyakat selagi boleh le ... (masa tu baru aku sedar yg perangai 'loud & clear' aku ni dtgnya dari belah mak aku ... hiks!) lama gak la lepak kat dewan, kalau nk kira air dah bergelen2 kitaorg bedal, sampai ada yg second round pasal penat gelak & nyakat jadi cepat rasa lapar.

masa kat kenduri kawen tu aku invite dorang suma dtg umah aku for dinner ... ni kira 1st time dorang dtg umah aku sejak aku pindah ampang. dorang request nk mkn benda lain, selain nasik .... lam kepala otak aku ni selain nasik yg senang pasta le ... so mlm tadi ramai2 serbu rumah aku for dinner ngan tema 'go pasta!!!'


masa kat kenduri kawen tu aku invite dorang suma dtg umah aku for dinner ... ni kira 1st time dorang dtg umah aku sejak aku pindah ampang. dorang request nk mkn benda lain, selain nasik .... lam kepala otak aku ni selain nasik yg senang pasta le ... so mlm tadi ramai2 serbu rumah aku for dinner ngan tema 'go pasta!!!'

boleh tahan gak le aku kelam kabut semlm. balik dari kawen cousin aku tu dah kul 4, sampai umah terus tukar baju, masuk dapur dan secara otomatik aku cam lipas kudung ... masak tak hengat. mau nye tak, ada 3 jenis pasta yg aku nk buat ... sphagetti bolognese, sphagetti olio seafood & lasagna ... bukan tu je, ngan ceasar salad & garlic bread .... sib baik mak aku tak balik lg, so dia tolong buat puding jagung utk dessert.


penuh permukaan kitchen area aku ... punyalah bersepah!!!

aku rasa masa tu dapur aku cam kapal karam!!! tak sanggup nk tgk tapi takpelah kan ... bkn selalu cousin2 aku ni dtg, apa salahnya skali skala ... bkn utk sapa pun kan ... sedara sendiri.




sekejapan je lasagna aku abis ... aku sendiri tak sempat rasa

kul 9 dorang sampai ... ngam lpas aku siap masak & hidang food atas table ... punya lah kelam kabut sampai lupa nk amik gambar ... yg ni pun amik mana sempat je, tak menang tangan.



masa ni suma lepas mkn ... sesi lepak, borak, gelak ... kekenyangan & ngantuk


makan, borak, gelak ...makan, borak, gelak ... sedar2 dah kul dkat kul 12, masa ni dorang pun dah nk gerak balik hotel, anak2 pun ada yg dah tido, yg mak2 pun dah letih ...

kat luar umah, ngah carik kasut masing2 ... nk balik

sebelum balik sempat lagi posing ... last pic of the day

as tuan rumah, aku puas ati ... sbb dpt jamu semua tetamu yg dtg mlm tadi, esp cousin2 & all the wives dr s'pore (did i mention yg cousin aku ni suma lelaki?) ... sampai gak korang kat umah aku ... ntah bila lagi le aku dpt jumpa korang ... rasa cepat sgt masa berlalu, tak puas berborak dah nk balik.

insyaallah kalau ada rezeki umur panjang, sampailah kami org2 kl ni ke s'pore. all in all walaupun, lpas dorang balik aku sgt penat, sakit2 badan & lapar (aku terlupa nk mkn sbb sgt bz), tapi aku happy & puas hati dpt jumpa dorang ... gonna miss them all ... :D

6 comments:

ita.itu said...

wah pndi ko msk western ek..betul tuh skali skala dtg sepah pun x pe ek..hehe

Asz said...

sket2 tu bole arr ta ... bkn terer sgt pun ..

Leesa Liisa said...

sedap le ko...nak resepi...

AQisH said...

wahh meriah dgn org dan makanan..i pon suka mkn western ni hehe..tp tak puas ler tgk pic u kecik lain kali post ler pic beso² hehehe..

MOLY said...

kalau lasagna asz kejap je habis, tuh tandanya memang betol2 sedapp .. konpem ada yang tambah 2 3 kali .. hehehe :D

ramai sedara mara asz yg datang
sekali sekala ape salahnya kan

seronok jugak macam tuh
meriahhhhhhhhh!!!

;)

Asz said...

lis : bole je

aqish : tu le, kwn i pun komplen gambar kecik, tak puas tgk

lily : ada yg tk sempat rasa pun lasagna ... sian dorang, ingt nk buat 2-3 tray, tapi takde time. sesekali dorang dtg ni meriah, hepi tul.